کد خبر: 353805
۰
۰
نسخه چاپی

کتاب تامین مالی نظام‌های آموزشی، دولتی یا خصوصی منتشر شد

کتاب تامین مالی نظام های آموزشی، دولتی یا خصوصی توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان قم در قطع رقعی و ۱۱۸ صفحه با قیمت ۸۰۰,۰۰۰ ریال به بازار نشر راه یافت.

کتاب تامین مالی نظام‌های آموزشی، دولتی یا خصوصی منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر هما غفوریان و دکتر اعظم نیکوکار نویسندگان این کتاب در گفتگویی شرح مختصری از کتاب خود ارائه کردند.

هما غفوریان در این گفتگو بیان کرد: این کتاب از طریق مقایسه چگونگی تامین بودجه نظام آموزش و پرورش توسط دولت و یا بخش خصوصی در شش کشور جهان سعی دارد پژوهشگران را به سمت و سویی سوق دهد که دریابند تامین بودجه توسط هر یک از دوبخش دولتی یا خصوصی چه نتایج متفاوتی را برای دانش آموزان و در نهایت برای جامعه دربرخواهد داشت.

وی افزود: در بخش ابتدایی سعی شده است سیستم اقتصادی نئولیبرال را که سبب اصلاحات و خصوصی سازی نظام آموزشی کشورها شده، شرح داده شود.

اعظم نیکوکار نیز در این نشست گفت: با مطالعه هر بخش، مطالعه کنندگان، پژوهشگران را به آگاهی و درکی مجهز می کند که به روشنی می‌توانند نتیجه خصوصی سازی (تامین بودجه توسط بخش خصوصی) و سود-محوری و نگاه کالایی به آموزش و پرورش و اینکه چه تاثیرات نامطلوبی برای فرزندان جامعه خواهد داشت را درک نمایند.

وی با بیان پرسشی سیاست خصوصی سازی سیستم آموزش و پرورش را به چالش کشید و گفت: با مقایسه نتایج آزمایش های بین المللی گرفته شده از کشورهایی همچون کوبا و شیلی، فنلاند و سوئد و آمریکا و کانادا و مقایسه آن ها پاسخ به این سوال که "آیا خصوصی سازی سیستم آموزش و پرورش سبب رشد کیفیت آموزشی می‌شود، یا موجب پدیدارشدن نابرابری و بی عدالتی در جامعه" روشن است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید