کد خبر: 354387
۰
۰
نسخه چاپی

تعیین تکلیف طرح جامع مسیر پیاده‌روی اربعین توسط منطقه آزاد اروند

به گزارش قم پرس محمد حیدری عصر امروز دوشنبه در نشست ستاد اربعین خرمشهر اظهار کرد: ستاد اربعین اعتبارات خاصی را برای طرح جامع اروند در نظر نگرفته است و با توجه به زمان‌بر بودن و هزینه سنگین برای تکمیل این طرح باید زودتر نسبت به تعیین تکلیف شدن آن اقدام شود.

وی افزود: منطقه آزاد باید تصمیم خود را برای تکمیل یا ناتوانایی در انجام این کار را اعلام کند تا در صورت ناتوانی در پایان دادن به پروژه نسبت به باطل شدن مصوبه ستاد ملی اربعین در این رابطه اقدام شود.

فرماندار خرمشهر بر لزوم ساماندهی مواکب در مسیر شلمچه تأکید کرد و گفت: سازمان‌دهی مواکب، تعیین و تکلیف کردن اسناد مواکب و تصمیم‌گیری در خصوص تعداد مواکب مستقر در مرز شلمچه از جمله مهم‌ترین مسائل است؛ همچنین تکلیف موضوع طرح جامع منطقه آزاد برای محل استقرار مواکب باید هرچه سریع‌تر روشن شود.

وی همچنین برطرف کردن مشکلات مدیریتی و زیرساختی در مرز شلمچه برای برگزاری مراسم اربعین پرشور و بدون مشکل را یک ضرورت دانست و بیان کرد: در شلمچه مشکلات در بخش ساختاری بیشتر است و از امروز باید برای رفع نواقص تلاش شود که یکی از مهم‌ترین مشکلات مسئله هماهنگی و ناهماهنگی بین دستگاه‌هاست.

حیدری به انجام عملیات عمرانی در مسیر شلمچه نیز اشاره کرد و گفت: ستاد اربعین اعتبارات خاصی برای طرح جامع اروند در نظر نگرفته است و تنها اعتبار این ستاد امسال برای مسیر چذابه بود اما معابر فرعی شلمچه نیز نیاز به بهسازی دارند؛ همچنین باید به موضوع سپتیک های فاضلاب نیز رسیدگی شود و احداث ۱۲ سپتیک و روشن شدن موضوع سند آنها نیز به سرانجام برسد.

فرماندار خرمشهر همچنین با اشاره به شرایط مرز شلمچه در اربعین امسال افزود: اشکالات و نقاط ضعف متعددی در اربعین امسال وجود داشت اما در عملکرد آن نقاط قوت هم بود و آنچه انجام شده چند برابر کار ستاد اربعین شهرستان بوده است.

وی با بیان اینکه در صورت عادی بودن شرایط بهره‌وری به این میزان بالا نمی‌رفت، گفت: مدیریت در شرایط عادی به‌صورت فوری و بدون امکانات کار سختی نیست اما مدیر حرفه‌ای آن است که در کمترین زمان با کمترین تجهیزات بتواند عملکرد خوبی داشته باشد.

حیدری با تأکید بر محدود نکردن جلسات ستاد اربعین شهرستان به ماه‌های محرم و صفر، برگزاری مستمر این جلسات را یک امر مهم دانست.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید