کد خبر: 354500
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

پخش ۱۲۸ ساعت برنامه رادیویی و تلویزیونی در دهه پایانی ماه صفر

به گزارش قم پرس به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، در صدا و سیمای مراکز ۱۲۸ ساعت برنامه ویژه دهه آخر صفر و ایام رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) پیش‌بینی شده که ۷۳ ساعت در صدا و ۵۵ ساعت در سیمای مراکز باشد.

بر این اساس برنامه‌های مراکز استان‌ها از دوشنبه ۱۲ مهرماه با بخش‌های مختلف روی آنتن می‌روند که شامل بخش‌ها و آیتم‌های متنوعی هستند.

از جمله این برنامه‌ها می‌توان به «عروج جانان» در صدای مرکز کرمانشاه، «ژوانگه عاشقان» در رادیوی مرکز مهاباد، «رسول رحمت» در سیمای کردستان، «صراط» در سیمای مرکز آذربایجان شرقی، «از دور سلامت» در سیمای آبادان، «اینجا خیمه‌ای برپاست» در سیمای مرکز یزد و «اشک سرخ» در سیمای مرکز خراسان شمالی اشاره کرد.

این برنامه‌ها شامل بخش‌های گوناگون از جمله گفتگو با کارشناسان تاریخی و دینی به ویژه از بین اهل سنت هستند.

اجرای مشترک برنامه «حریم حرم» توسط مرکز قم و شبکه شما در روز ۲۸ صفر همزمان با سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع)، تولید و پخش ویژه برنامه‌های «حسینیه ایران» ساعت ۲۳ تا ۲۴ هر شب از رادیو زیارت، «پنجره فولاد» و «ایران همدل» ویژه شهادت حضرت امام رضا(ع) در مرکز خراسان رضوی و «در سوگ آفتاب» ویژه ۲۸ صفر در مرکز فارس و تقویت توسط صدای مراکز، از دیگر پیش‌بینی‌های صورت گرفته در صدا و سیمای مراکز برای دهه پایانی ماه صفر به شمار می‌روند.

همچنینی قرار است از ظرفیت رادیو زیارت و برقراری ارتباط مستقیم با حرم‌های مقدس در شهرهای مشهد، قم و فارس از صدا و سیمای مراکز هم به طور گسترده استفاده شود.

در این بین برنامه‌های دیگری همچون پخش برنامه‌های گفتگو محور و کارشناسی با هدف تبیین شخصیت والای پیامبر اسلام (ص) و سبک زندگی اصیل اسلامی الهام گرفته از زندگی حضرت رسول اکرم (ص)، حضرت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت امام رضا (ع) و نیز پخش زنده اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت با حضور اندیشمندان، مدیران ارشد کشوری و لشگری با میزبانی مردم روستای عبدیا (از توابع شهرستان دامغان استان سمنان) در سالروز شهادت امام رضا (ع) هم در دستور کار قرار دارند.

از دیگر برنامه‌های صدا و سیمای مراکز ویژه این روزها، پخش فیلم‌های سینمایی و سریال‌های مناسب این ایام از جمله فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» و سریال‌های «تنهاترین سردار» و «ولایت عشق» در زمان‌های مناسب کنداکتور است.

۲ مستند رادیویی هم در دهه پایانی صفر از صدای مراکز پخش خواهد شد که محوریت اصلی آنها، معرفی آداب و رسوم عزاداری مردم در اقصی نقاط کشور است.

«چاووشی» و «حسن حسین» در مرکز خراسان جنوبی از جمله این مستندها هستند و علاوه بر این، پخش ویدئو کلیپ‌ آواهای رضوی شامل چاووش‌خوانی توسط مداحان و خوانندگان بومی و محلی، پخش صلوات خاصه در ساعت ۸ بامداد روز شهادت هشتمین امام شیعیان و ویژه برنامه‌های شعر خوانی از جمله در برنامه‌ تلویزیونی «شب شیدایی» با خواندن اشعارآئینی توسط هنرمندان استان و مسابقه رادیویی «مشاعره آیینی» در مرکز خراسان جنوبی هم جزو برنامه‌های این دهه به شمار می‌روند.

در این بین و با همکاری مشترک سیما، صدا و فضای مجازی مراکز، راه‌اندازی و تبلیغ پویش‌های مردمی از جمله «ما امت محمدیم»، «محمد(ص) پیامبر رحمت» و «رسول مهربانی» هم با هدف انسجام و اتحاد میان امت اسلام پیش‌بینی شده است.

تعامل با مخاطبان به ویژه در برنامه‌های جوان و خانواده با موضوعاتی از قبیل «هر خانواده یک الگو از زندگی حضرت رسول اکرم(ص)»، «هر جوان یک الگو از زندگی پیامبر اکرم(ص)» همراه با پخش «دل‌گویه‌های مردمی»، تهیه و تولید بسته‌های ویژه فضای مجازی شامل ویدئو، پادکست، کلیپ‌های مداحی، عکس نوشته کمیک موشن، پوستر و اینفوگرافی، موشن گرافیک، اتوموشن، کلیپ تکیه هنرمندان، کلیپ‌های تعزیه و پوستر و تقطیع و باز پخش گزیده برنامه‌های صدا و سیما، پخش گزارش‌های مناسبتی و ویدیو کلیپ‌های ویژه دهه آخر صفر در فضای مجازی در کنار بارگذاری تصاویر مردمی ویژه ایام پایانی ماه صفر در رادیو نمای مراکز، در همین راستا صورت می‌گیرند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس