مجموع فوتی‌های کرونا در چهارمحال و بختیاری به یک هزار و ۶۰۰ نفر رسید

مجید شیرانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به طور میانگین هر هفته کرونا در استان ۲۲ فوتی برجا گذاشته است.

وی ادامه داد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۵۶۸ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد آزمایش ۲۲۸ بیمار مثبت قطعی اعلام شد.

شیرانی تصریح کرد: از بیماران جدید، ۳۰ نفر بستری شدند و ۱۸۹ نفر نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۸ هزار و ۷۰۰ مراجعه کننده مشکوک به کرونا به مرکز درمانی استان مراجعه کردند، تصریح کرد: از این تعداد ۲۹ هزار و ۹۵۷ نفر بستری شدند.

شیرانی با اشاره به افزایش جزیی بیماران کرونایی بدحال در استان، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۴۳ بیمار کرونایی بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا ۱۸ مهر، ۲۲۵ هزار و ۱۳۷مورد تست مولکولی تشخیص کرونا در استان گرفته شده که بر اساس آن ۷۹ هزار و ۹۲۶ مبتلای به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است.

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، اردل، لردگان و بروجن کماکان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های بن، کیار، سامان، کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید