۱۸ مهرماه و مهمترین اخبار کرونایی استان‌ها

کرونا در ۱۹‌ماه گذشته، با ۵ پیک سنگین، براساس آمارهای رسمی جان بیش از ۱۲۲هزار نفر را در ایران گرفته است. با اینکه روند ابتلا و مرگ، نزولی شده اما همچنان خطر وقوع پیک‌های بعدی کشور، کادر درمان را در حالت آماده‌باش قرار داده است. به‌طوری‌که پیش‌بینی‌ می‌شود که نه‌تنها در ایران که در سایر کشورهای دنیا، از اواخر و اوایل آبان، پیک جدیدی رقم بخورد.

آخرین خبرها از وزارت بهداشت از تزریق دُز اول واکسن به بیش از۴۵میلیون نفرحکایت دارد و با توجه به اینکه جمعیت هدف برای واکسیناسیون ۶۱میلیون نفر است، باید تعداد دُز دومی‌ها که بالای ۱۸میلیون نفر است به ۶۱میلیون نفر برسد. با همین وضعیت اما پیش‌بینی می‌شود که حتی اگر پیک بعدی رقم بخورد، باز هم تعداد مرگ‌ها افزایش قابل توجهی پیدا نخواهد کرد.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت ۳۰ درصد گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و طرح واکسیناسیون دانش آموزان در تمامی استان ها با شتاب در حال اجرا است و همچنان، مراکز واکسیناسیون پذیرای دانش آموزان هستند.

بر همین اساس وزارت آموزش و پرورش هم طرح ضربتی واکسیناسیون دانش‌آموزان را در دستور کار خود قرار داد. در استان تهران ۱۰۰ مدرسه داخل شهر و حدود ۱۰۰ مدرسه نیز در شهرستان‌های سرتاسر استان برای واکسیناسیون دانش‌آموزان در نظر گرفته شد. مسئولان وزارت بهداشت و آموزش و پرورش امیدوارند که با اجرای این طرح جمعیت بیشتری از دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها را واکسینه کنند تا بلکه با بالا رفتن آمار واکسیناسیون عمومی شرایط بازگشایی تدریجی مدارس در نیمه دوم آبان ماه فراهم شود.

۱۸ مهرماه و مهمترین اخبار کرونایی استان‌ها

آخرین وضعیت کرونا در استان ها

در حال حاضر هفت شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۴۸ شهر در وضعیت زرد و ۸۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

تهران /شرایط کرونایی در تهران ناپایدار و شکننده است./ در تهران ۵ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان ها بستری هستند، که از این تعداد حدود ۱۴۰۰ نفر نیز در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند.

زنجان / ۳۱۳ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد ۱۵ نفر مربوط به موارد مثبت روز گذشته است. / وضعیت کرونایی شهرستان‌ زنجان همچنان نارنجی/ طبق آخرین رنگ بندی اعلام شده کرونایی پنج شهر این استان در وضعیت زرد، ۲ شهر آبی و یک شهر نارنجی قرا گرفته‌اند.

کهگیلویه و بویراحمد/ با فوت ۲بیمار کرونایی طی ۲۴ساعت گذشته به مرز ۹۶۰ نفر رسید./۲۲۷ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند.

خراسان جنوبی / ۱۶۴ بیمار با علایم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری هستند که تست کرونای ۷۰ نفر مثبت‌ بوده و ۱۷ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۹ نفر نامساعد است.

سیستان و بلوچستان/ با افزوده شدن ۱۷۴ مورد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۵هزار و ۲۹۵نفر رسید.

قزوین / کرونا در قزوین با روند کاهشی مواجه است و در حال حاضر تعداد بیماران بستری در این استان به زیر ۴۰۰ بیمار رسیده است.

آذربایجان غربی / طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۱ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که کمترین تعداد، طی ۲ ماه گذشته است./ در ۲۴ ساعت گذشته، ۹۹۴ نفر در آذربایجان غربی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده/ با اضافه شدن ۱۸، فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۶ هزار و۵۰۳ نفر رسید.

کرمانشاه / در شبانه‌روز گذشته ۱۳ نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا فوت کردند و مجموع جان‌باختگان در این استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۶۲۸ نفر رسیده است.هم‌اکنون ۸۶۰ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که تعداد آنها نسبت به روز گذشته ۵۱ نفر کمتر شده است.

لرستان / ۲۲۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شد تا مجموع مبتلایان به این ویروس به ۱۸۶ هزار و ۳۵۸ نفر برسد./

پنج بیمار مبتلا به کرونا نیز طی شبانه روز گذشته در این استان جان باختند و اکنون تعداد قربانیان ویروس به ۲ هزار و ۵۲۹ نفر رسیده است.

ایلام / هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا طی شبانه روز گذشته در ایلام ثبت نشده و هم اکنون مجموع فوتی های استان یک هزار و ۹۲ نفر است./ ۲۴ ساعت گذشته ۸۵ ابتلای جدید کرونا شناسایی شد.

کردستان/ شمار مرگ و میر روزانه کرونا در موج پنجم در استان ۲ رقمی شد که این تعداد از ابتدای امسال تاکنون بی سابقه بوده است./ روند مرگ و میر در استان افزایش یافته و تنها در شبانه روز گذشته ۱۰ بیمار جان باختند.

۱۸ مهرماه و مهمترین اخبار کرونایی استان‌ها

آخرین خبرهای واکسیناسیون در کشور

تاکنون ۴۵ میلیون و ۷۵ هزار و ۵۱۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۹ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۴۳۲ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶۴ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۹۴۵ دُز رسید.

خراسان رضوی / آغاز طرح تسریع واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سالهدر مشهد / تعداد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ ساله مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۴۶۰ هزار نفر می باشد که تاکنون ۱۶۰ هزار نفر آنان علیه کرونا واکسینه شده‌اند./ ۶۵ درصد واجدان شرایط بجستان واکسن کرونا دریافت کردند.

مرکزی/ ۴۰درصد ازجمعیت دانش آموزی کمیجان دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند./ ۹۳ درصد از جامعه فرهنگیان شهرستان کمیجان نیز دُز اول و ۸۳ درصد این گروه شغلی هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

کرمان/ حدود ۴۰ درصد از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان کرمان تاکنون واکسن کرونا را دریافت کرده اند./دانش آموزانی که به هر دلیل واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند ملزم به انجام آزمایش کرونا یا pcr به صورت ۲ بار در هفته هستند.

اردبیل / تزریق واکسن کرونا در این استان نیز از مرز یک میلیون دُز گذشته و تاکنون یک میلیون و ۲۳ هزار و ۷۱۰ دُز واکسن کرونا تزریق شده است./ واکسیناسیون کرونا در خلخال از مرز ۸۰ درصد گذشت.

چهارمحال و بختیاری / واکسن‌های تزریقی کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۷۶۵ هزار دُز رسید./ برهمین اساس تاکنون ۷۶.۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان دُز نخست و ۲۸.۳ درصد هر ۲ دُز واکسن را تزریق کرده‌اند.

البرز / بیش از ۲ میلیون دُز واکسن کرونا در البرز تزریق شد./ در مجموع برای ۷۰ درصد جمعیت هدف استان یک دُز واکسن تزریق شده است.

خوزستان / تاکنون حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن در استان خوزستان تزریق شده که از این تعداد ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر دُز اول و یک میلیون و ۵۰ هزار نفر هر ۲ دُز را دریافت کرده اند./ ۴۵ درصد جمعیت روستایی خوزستان واکسن کرونا دریافت کردند.

تهران / بیش از ۱۱ میلیون تهرانی واکسن کرونا دریافت کردند ./ تاکنون در استان تهران ۴۵ درصد افراد بین ۱۲ تا ۱۸ سال واکسینه شده اند./ بیش از ۱۸ هزار نفر در مراکز سیار شهر تهران واکسینه شدند.

ایلام / هزار و ۴۳۹ دُز واکسن کرونا در استان ایلام تاکنون تزریق شده است./ بیش از ۴۱.۵ درصد از جمعیت دانش آموزی ۱۲ تا ۱۸ سال این استان حداقل یک دُز واکسن تزریق کرده اند که عدد قابل قبولی برای استان است.

قم/ تزریق دُز بوستر واکسن کرونا به کادر درمان قم آغاز شد./ از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در قم حدود ۸۵۰ هزار دُز واکسن تزریق شده که بیش از ۶۰ درصد مردم این استان را شامل می‌شود.

خراسان جنوبی / تاکنون ۴۲۵ هزار و ۹۱۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۰۲ هزار و ۳۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در استان به ۶۲۷ هزار و ۹۴۹ هزار دُز رسید.

هرمزگان/ ۸۵ درصد جمعیت هرمزگان برابر با بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دُز اول و ۳۵ درصد برابر با یک میلیون و ۱۰۷ هزار نفر دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

کردستان / تاکنون ۲۷ درصد از دانش‌آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال استان واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

ساری / تاکنون ۷۵ درصد از دانش آموزان سواد کوه نوبت اول و همچنین حدود ۴۰ درصد از جمعیت هدف دو نوبت واکسن خود را دریافت کردند.

سیستان و بلوچستان/ افزون‌بر یک میلیون دُز واکسن کرونا در سیستان و بلوچستان تزریق شده است. /بر اساس آخرین ارزیابی ها واکسن کرونا تاکنون به ۴۵ درصد جامعه هدف ۱۸ به بالا و ۲۰ درصد جامعه ۱۲ تا ۱۸ سال سیستان و بلوچستان تزریق شده است.

قزوین/ بیش از یک میلیون دُز واکسن کرونا در قزوین تزریق شده است.

فارس / بیش از ۱۰۰ هزار نفر از دانش آموزان استان واکسن کرونا را دریافت کرده اند./

آذربایجان غربی / تزریق واکسن کرونا در مهاباد از مرز ۱۶۶ هزار دُز گذشت

گزارش‌هایی با محوریت کرونا

کاهش کرونا با تزریق واکسن ؛ کوتاهی نکنید

همکلاس با تنهایی

۱۸ مهرماه و مهمترین اخبار کرونایی استان‌ها

آمارهای جدید وزارت بهداشت / فوتی ها کرونا به بالای ۲۰۰ نفر رسید

طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۲۲۲ بیمار کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۲ هزار و ۵۹۲ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، کاهش تلفات روزانه کرونا طی دو روز اخیر به زیر ۲۰۰ نفر، امیدها را نسبت به تداوم این روند نزولی تقویت کرده بود اما با مرگ ۲۲۲ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، ویروس شاخ دار نشان داد که قصد برای عقب نشینی ندارد.

تلفات روزانه کرونا روز جمعه ۱۶ مهر ماه با ۱۸۵ مورد مرگ، بعد از ۸۲ روز گردش در مدار بالای ۲۰۰ رقمی به پایین ترین سطح پس از پایان خیز پنجم کرونا در کشور رسید.

روز گذشته (شنبه) ۱۷ مهر ماه نیز با ۱۷۳ مورد مرگ، رکورد کاهشی از ابتدای تیر ماه تا کنون رقم خورد اما افزایش تلفات روزانه به بالای ۲۲۲ نفر حکایت از این دارد که باید بیش از پیش مراقب ویروس کرونا بود.

از دیروز(شنبه) تا امروز(یکشنبه) ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۲۵۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۳۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۸۹۰ نفر رسید. تاکنون ۵ میلیون ۲۱۷ هزار و ۹۹۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

????۵ هزار و ۳۰۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

خیز پنجم و مرگبار کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد. در این خیز در ۲۸ مرداد و و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد.

همچنین رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا(اسفند ۹۸) در کشور رسید.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید