کد خبر: 354946
۰
۰
نسخه چاپی

قدردانی سفیر آلمان از ایران برای خدمت به پناهندگان و آوارگان

به گزارش روز جمعه ایرنا از وزارت کشور، «مهدی محمودی» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با «هانس اودو موتسل» سفیر آلمان در جمهوری اسلامی ایران با هدف افزایش حمایت ها و مساعدت ها درخصوص تخصیص منابع مالی برای پناهندگان افغانستانی دیدار و گفت وگو کرد.

سفیر آلمان در این نشست ضمن قدردانی از دولت جمهوری اسلامی ایران بابت خدمات ارائه شده به پناهندگان و آوارگان جدید الورود با توجه به تحولات اخیر، ابراز امیدواری کرد: با گسترش همکاری های بین المللی سعی در حل و فصل مشکلات پناهندگان را خواهیم داشت.

اودو موتسل شرحی از اقدامات صورت گرفته از سوی دولت آلمان به پناهندگان را ارائه و اعلام کرد: همه تلاش خود را جهت رفع موانع و چالش ها در خصوص پناهندگان به کار خواهند گرفت.

وی همچنین درخصوص تامین واکسن کوید۱۹ گفت: آلمان نیز بودجه ای را جهت تامین واکسن پناهندگان تخصیص است و امیدواریم با تمهیدات لازم مشکل تامین واکسن رفع شود.

حمایت از پناهندگان مسئولیتی بین المللی است

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور نیز در این دیدار ضمن توضیح اقدامات جمهوری اسلامی درباره پناهندگان افغانستانی یادآور شد: حمایت از پناهندگان مسئولیتی بین المللی و تحقق آن نیازمند مشارکت منصفانه کلیه سازمان ها و جوامع بین المللی است.

مهدی محمودی با شرحی از اقدامات و خدمات ارائه شده به پناهندگان گفت: ایران بیش از ۴۰ سال در حوزه های بهداشت و سلامت، آموزش، حرفه آموزی و اشتغال و حوداث غیر مترقبه مانند سیل، زلزله و... پناهندگان را حمایت کرده و علیرغم وجود مشکلات متعدد اقتصادی و اجتماعی و تحریم های ناعادلانه، تمام تلاش خود را جهت تامین واکسن کوید ۱۹ به کار گرفته است. ازجوامع و سازمان های بین المللی انتظار می رود حمایت های مالی خود را درجهت تامین واکسن به کار گیرند.

وی افزود: کمک های جوامع بین المللی، اتحادیه اروپا و کمیساریا در رابطه با خدمات رسانی به پناهندگان بسیار محدود است و دولت جمهوری اسلامی ایران به تنهایی نمی تواند همه مشکلات پناهندگان را حل و فصل کند و حمایت از پناهندگان اقدامی بشردوستانه و مسئولیتی بین المللی و تحقق آن به نحو مطلوب نیازمند مشارکت منصفانه کلیه سازمان ها و جوامع بین المللی است.

ایران امکان میزبانی از مهاجران جدید را ندارد
مدیرکل و دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور تاکید کرد: با توجه به تحولات اخیر افغانستان و احتمال ورود موج جدید آوارگان، دولت جمهوری اسلامی ایران به علت محدویت های موجود و نداشتن امکانات لازم امکان پذیرش اتباع جدیدالورود را نخواهد داشت.

محمودی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره همه تلاش خود را در جهت آموزش و حرفه آموزی به پناهندگان به منظور بازگشت داوطلبانه به کشور خود به کار خواهد گرفت و همچنین در این زمینه انتظار می رود جوامع و سازمان های بین المللی حمایت های بیشتری از ایران که همیشه حامی مظلومین و پناهجویان بوده کنند تا امکانات و خدمات مطلوب تری به پناهندگان و مهاجرین خارجی ارائه شود.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید