تعداد شهرهای آبی کرونایی مازندران کاهش یافت

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک که از امروز شنبه ۲۴ مهر ماه اعمال خواهد شد ،۱۷ شهرستان استان مازندران در وضعیت زرد و پنج شهرستان در وضعیت آبی قرار گرفته اند.

بر اساس این ارزیابی ، وضعیت کرونایی شهرستان فریدونکنار و عباس آباد که پیش‌تر در شرایط آبی قرار داشتند ، به خاطر روند افزایشی شیوع کرونا و بالا رفتن آمار بستری های روزانه به رنگ زرد تغییر کرده است.

در حال حاضر وضعیت کرونایی شهرستان های کلاردشت، سوادکوه شمالی، سیمرغ، میاندرود و گلوگاه آبی است و شهرستان های بهشهر، نکا، ساری، قائمشهر، جویبار، سوادکوه، آمل، بابل، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، تنکابن، رامسر ، عباس آباد، فریدونکنار و بابلسر در وضعیت زرد قرار دارند.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی خطر کم و ۲ بیمار بستری به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت را نشان می دهد.

رنگ زرد هم به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می شوند.

شرایط کم خطر و متوسط خطر کرونایی در حالی در مازندران حکم فرما است که شواهد و گفته های مسئولین علوم پزشکی مازندران حاکی از به صدا در آمدن زنگ خطر موج ششم کرونا دارد.

طبق آمار علوم پزشکی مازندران و بابل طی یک هفته اخیر آمار بستری شدگان کرونا در مازندران سیر صعودی داشته است به گونه ای که تعداد بیماران تازه مبتلا شده بستری در بیمارستان های استان از ۴۶ نفر در روز شنبه ۱۷ مرداد ماه به ۹۶ نفر در روز یکشنبه رسید.در روز دوشنبه و سه شنبه نیز آمار بستری جدید ۹۴ و ۹۳ نفر در روز بود . این عدد در روز چهارشنبه ۲۱ مهر ماه با اندکی کاهش به ۷۹ نفر رسید، ولی مجددا در روز پنج شنبه ۹۴ بیمار تازه مبتلا در بیمارستان های استان بستری شدند. با احتساب آمار روز جمعه که ۸۵ نفر بستری شدند ، تعداد مبتلایان تازه شناسایی شده طی یک هفته در استان ۵۸۷ نفر بوده است که نسبت به هفته قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

این روند برای مازندران که هم تراکم جمعیتی‌اش بالاست و هم به دلیل حضور همیشگی و پرتعداد مسافران و گردشگران، جمعیت شناور زیادی دارد می تواند هشداردهنده باشد. از سوی دیگر نیز با توجه به بازگشایی تالارها و برپایی مجالس عروسی و محافل خانوادگی و مناسبتی در صورت آغاز موجی دیگر از کرونا، سرعت انتقال ویروس در جامعه بالا خواهد بود.

عادی‌انگاری و برپایی عروسی متهمان اصلی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بررسی ها نشان می دهد که اکنون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مازندران به کمترین سطح ممکن در سه ماه گذشته رسیده است و ادامه این بی توجهی‌ها به طور یقین شرایط ورود استان به موج ششم کرونا را رقم خواهد زد.

دکتر قاسم اویس افزود : در زمان حاضر آمار رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان مازندران به زیر ۴۵ درصد رسیده است در حالی که این رقم در اواخر تیر سال جاری در استان دستکم ۶۵ درصد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و مراسم عروسی در فضای سربسته و بدون توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی متهم اصلی خیز و افزایش تدریجی موج ششم بیماری کووید ۱۹در استان است.

وی گفت: فعلا طبق آمارها و مشاهدات در مناطق غربی مازندران بیشتر از مناطق شرقی و مرکزی شاهد روند آهسته افزایش آمارهای کرونایی هستیم، اما اگر این افزایش آمارها ادامه داشته باشد باید منتظر گسترش آن در سایر نقاط استان نیز باشیم.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید