کد خبر: 355033
۰
۰
نسخه چاپی

از حضور ۱۹ هنرمند برگزیده تا اکران عمومی آثار تولیدشده کارگاه گرافیکی “نگار قم” در سطح شهر

کارگاه گرافیکی پوستر نگار قم با موضوع "روز قم" با حضور 19 هنرمند برگزيده در فرهنگسرای خانواده برگزار شد كه آثار تولیدشده همزمان با روز قم در سطح شهر اكران می‌شود

از حضور ۱۹ هنرمند برگزیده تا اکران عمومی آثار تولیدشده کارگاه گرافیکی “نگار قم” در سطح شهر

کارگاه یک‌روزه هنری و گرافیکی پوستر نگار قم با موضوع “روز قم” ، روز ورود پر خیروبرکت حضرت فاطمه معصومه(س) به این شهر مقدس، به همت سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم با حضور هنرمندان قمی در فرهنگسرای خانواده برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با اشاره به برگزاری این کارگاه،‌ اظهار داشت: ساماندهی و ایجاد انگیزه و نشاط در بین هنرجویان خوشنویسی و گرافیک با حضور اساتید برجسته این دو هنر یکی از اهداف مهم برپایی این کارگاه بوده است.

سعید تهرانی با بیان اینکه خروجی و آثار این کارگاه در نگارگذرها و سایر عرصه‌های شهری اکران خواهد شد، افزود: رویداد نگار قم؛ چهارمین کارگاه ازاین‌دست است و پیش‌ازاین، کارگاه‌هایی برای غنی بخشی و افزایش کیفیت هنرجویان توسط سازمان فرهنگی ورزشی و هنری شهرداری قم برپاشده بود.

وی یادآور شد: آثاری که در کارگاه‌های قبلی تولیدشده ویژگی‌های آثار فاخر را در خود داراست و از این نظر سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در تولید محتوا و وابستگی به خارج از مجموعه خود، خودکفا شده است.

کارگاه نگار قم به دنبال جریان‌سازی در بین هنرمندان است

رئیس اداره فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم با اشاره به اوضاع نیمه خموده فرهنگ و هنر ابراز کرد: در این شرایط ملاقات و دیدار هنرمندان در قالب یک کارگاه هنری سبب جریان سازی در سطح شهر و ایجاد انگیزه در بین هنرمندان می‌شود.

تهرانی ابراز کرد: تجاری‌سازی و ایجاد بازار اشتغال برای هنرمندان قمی از اهداف سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در حمایت از هنرمندان گرافیک و خوشنویسی است.

دبیر اجرایی کارگاه گرافیکی پوستر نگار قم نیز در حاشیه برگزاری این کارگاه هنری اظهار داشت: در این کارگاه از اساتید دانشگاه، دانشجویان گرافیک تا نسل جدید گرافیست‌های قم برای معرفی و ایجاد بستر تولید اثر حضور داشتند.

اکران آثار کارگاه پوستر نگارقم همزمان با روز قم

مجتبی قانونی با بیان اینکه در این کارگاه ۱۹ نفر از برگزیدگان در حوزه تصویرسازی، فتوگرافیک، فتومونتاژ و تایپوگرافی شرکت داشته‌اند و در قالب این کارگاه آثار فاخری برای مناسبت‌های مختلف دینی و ملی تولیدشده است گفت: آثار تولیدشده در این کارگاه در روز قم و ورود پر خیروبرکت حضرت معصومه(س) به نام تولیدکنندگان آن برای عموم شهروندان اکران خواهد شد.

به گفته وی، پرداختن به این نسل از هنرمندان کمتر در سطح استان قم موردتوجه بوده و برپایی این کارگاه با حضور اساتید برجسته سبب ایجاد انگیزه بسیار زیادی در بین هنرجویان شده است.

دبیر اجرایی کارگاه گرافیکی پوستر نگار قم خاطرنشان کرد: عرصه هنری شهر در عمل در اختیار سازمان‌های فرهنگی و هنری وابسته به شهرداری قم است که در قالب آن فرصت بسیار مطلوبی برای عرضه آثار هنرمندان در سطح شهر و بازدید شهروندان ایجاد می‌شود.

وی اذعان کرد: ادامه و استمرار این کارگاه‌ها سبب تجاری شدن آثار هنرمندان به نام خالقان و کشف استعدادهای تازه با نبوغ و خلاقیت‌های جدید خواهد شد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید