تردید در واکسیناسیون به سلامت مردم لطمه می‌زند

به گزارش شنبه شب ایرنا از علوم پزشکی قم، آیت الله عباس کعبی در دیدار بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: خدا را شاکریم که اولویت اول نظام و کشور که واکسیناسیون بود، با سرعت و شتاب انجام شده و یکی از حسنات دولت سیزدهم، شتاب در واکسیناسیون و ایجاد آرامش در مردم بوده است.

وی گفت: استقبال مردم ایران برغم برخی مخالف‌ها علیه واکسیناسیون، بسیار خوب بوده و در این حوزه نیز علما، مراجع و بزرگان قم، پشتاز بوده‌اند.

وی افزود: اوایل کرونا دیدگاهی وجود داشت که می‌خواست بین علم و دین، تقابل ایجاد کند اما مقاله‌های زیادی در حوزه علمیه نوشته شد تا نشان دهند که هیچ تقابل و دوگانگی بین علم و دین وجود ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: باید همواره دعا و مناجات کرد اما این به معنی بی توجهی به سلامت و بهداشت نیست، رهبر معظم انقلاب نیز در حوزه کرونا، همواره پیشتاز بوده‌اند و توصیه‌های ارزشمندی به مردم کرده اند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حوزه علمیه می تواند در پیشگیری از بیماری‌ها کمک کند و در این زمینه لازم است کارگروهی بین حوزه علمیه و وزارت بهداشت تشکیل شود تا در حوزه‌هایی مانند ارتقای نظام سلامت، فرهنگسازی و مسائل فقهی پزشکی همکاری کنند.

آیت الله کعبی یادآور شد: پیشنهاد بنده این است که ادعاهای گروه‌های ضدواکسن در جلسه‌ای در وزارت بهداشت شنیده و به آن پاسخ داده شود، در حوزه طب سنتی، اعتقادی به حرکت‌های افراطی و تفریطی نداریم و اگر حرکتی علمی باشد، حمایت می شود.

کعبی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دانشکده‌های طب سنتی چندین سال است که در کشور راه‌اندازی شده اند و هر کس ادعایی دارد باید با استانداردهای علمی بررسی شود اما دخالت مدعیان طب سنتی بدون مجوز، به خطر انداختن سلامت مردم است.

وزیر بهداشت نیز در این دیدار گفت: گروه‌های ضدواکسن که البته تعداد آنها در ایران زیاد نیست، در واکسیناسیون مردم علیه کرونا، تردید ایجاد می‌کنند که کار درستی نیست، از آیت الله کعبی که حسینیه شان در اهواز را برای واکسیناسیون شبانه روزی اختصاص داده، تشکر می‌کنیم.

عین اللهی افزود: با همین حمایت های مردمی خوشبختانه تاکنون ۷۱ میلیون دُز واکسن کرونا تاکنون در کشور تزریق شده و امیدواریم که به سرعت، پوشش واکسیناسیون در ایران افزایش یابد.

وی تاکید کرد: از نظر پزشکی و علمی، واکسیناسیون یک حقیقت است که به طور قطع می‌تواند در کاهش مرگ و میر بیماران کووید ۱۹، تاثیرهای بسزایی داشته باشد و مستندهای علمی آن هم در ایران و هم در سایر کشورها، وجود دارد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به شهر قم ضمن زیارت حرم حضرت معصومه (س) و حضور در مسجد جمکران با برخی از علما و مراجع حوزه علمیه نیز دیدار و گفت‌وگو کرد./

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید