کد خبر: 355060
۰
۰
نسخه چاپی

تداوم تبادل و تعامل فکری بدنه آکادمیک و اجرایی اقتصاد کشور

به گزارش ایرنا از شبکه اخبار اقتصاد و دارایی ایران (شادا)، سید احسان خاندوزی در ادامه با بیان اینکه این همکاری می تواند، با محوریت پژوهشکده امور اقتصادی وزارت اقتصاد صورت بگیرد افزود:باید با مشارکت رسمی و مستمر دانشکده ها برای هر موضوعی، طرح مشخصی تعریف شود و انشالله بعد از بودجه ۱۴۰۱ که تا آذرماه سال جاری تکلیف آن مشخص می‌شود، این همکاری ها را وارد مرحله اجرایی کرد.

وزیر اقتصاد ابراز همچنین امیدواری کرد : با این تعاملات، کیفیت سیاستگذاری های اقتصادی کشور در برخی از حوزه‌ها افزایش یافته و هزینه سیاستگذاری های غلط نیز کاهش یابد.

خاندوزی در خصوص مسئله ارز نیز گفت: بانک مرکزی نباید متأثر از مسیر تحمیلی جریان ارز که در طول چند سال اخیر شکل گرفته قرار گیرد و باید سعی شود با افزایش منابع ارزی، مدیریت مصارف ارزی و سختگیری کردن در حساب سرمایه در کنار مسئله انتظارات، سیاست بازگشت به نرخ‌های پایین‌تر را مد نظر داشته باشد.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه در موضوع بانک ها، مسئله نظارت بر خلق پول بانکی و کنترل ترازنامه بانکی بانک‌های دولتی و خصوصی مهم است‌ افزود : با توجه به گستردگی نظریه های اقتصادی جمع بندی برای اعمال یک سیاست واحد و بی حاشیه کار دشواری است.

در این نشست تعدادی از اساتید اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی به طرح دیدگاه های خود در زمینه مشکلات اقتصادی کشور پرداختند.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید