کد خبر: 355170
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

علی نادریدر مراسمی به عنوان مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی معرفی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در این مراسم که عصر امروز برگزار شد، فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود شالویی، مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل خبرگزاری ایرنا حضور داشتند.

ایرنا یکی از سرمایه‌های بزرگ رسانه‌ای کشور است

مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در این آیین گفت: مهمترین سرمایه‌های رسانه‌ای کشور، خبرگزاری جمهوری اسلامی است.

علی نادری ادامه داد: برخی ایرنا را خبرگزاری دولت معرفی می‌کنند؛ اما نگاه و تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اینجانب این است که خبرگزاری جمهوری اسلامی، خبرگزاری نظام و حاکمیت است و فراتر از دولت به آن نگاه می‌شود.

محمدرضا نوروزپور نیز در این آیین اظهار داشت: برای آقای علی نادری در مسئولیت مدیرعاملی ایرنا آرزوی موفقیت دارم.

وی گفت: همه مسائل کشور به امور مطبوعاتی و رسانه‌ای مرتبط است. ایرنا هم به نوعی با همه مسائل کشور در ارتباط رسانه‌ای است و همه اجزای حاکمیت نسبت به آن حساسیت و توقع دارند.

وی با اشاره به جایگاه و حساسیت‌های بین‌المللی ایرنا تصریح کرد: به رغم وجود رسانه‌های مختلف در کشور حتی رسانه ملی، ایرنا همچنان رسانه رسمی و حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران است و اخبار آن در سفارتخانه‌های خارجی در ایران و سفارتخانه‌های ما در جهان بازتاب گسترده دارد.

نوروزپور بیان کرد: ایرنا با سابقه فعالیت ٨٧ ساله قدیمی‌ترین رسانه کشور و یکی از باسابقه‌ترین خبرگزاری‌های منطقه است.

وی با خیرمقدم به مدیرعامل جدید و تقدیر از مدیران و خبرنگاران و کارکنان ایرنا گفت: هر آنچه در این یکسال اخیر انجام شده به کمک همدلی و همکاری و همراهی همه کارکنان ایرنا بوده است، جمع حاضر مدیران جلسه گلچینی از کل سازمان هستند.

نوروز پور بیان کرد: نیروی انسانی بالاترین داشته و سرمایه ایرنا است. هر کدام از کارکنان ایرنا کوهی از تجربه هستند و فداکاری های زیادی کردند. ثمره عمرشان را برای اعتلای ایرنا گذاشته‌اند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در حکمی علی نادری را به سمت مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) منصوب کرد. در حکم محمد مهدی اسماعیلی خطاب به علی نادری آمده است: نظر به شایستگی و تجربیات ارزشمند و شناخت از توانمندی ها و روحیه انقلابی و مکتبی جناب‌عالی در حوزه فرهنگ و رسانه و با عنایت به مصوبه مجمع عمومی سازمان، به موجب این حکم به سمت «مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی» منصوب می‌شوید.

«با عنایت به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم باشکوه تنفیذ ریاست محترم جمهوری در خصوص اهمیت و حساسیت جنگ تبلیغاتی دشمنان ملّت ایران، مأموریت­ های زیر به جناب­عالی محول می­ شود:

۱. سازماندهی و بازآرایی قدرتمندانه جبهه بزرگ رسانه­ ای دولت مردمی

۲. تقویت زیرساخت­ های لازم برای مرجعیت خبری سازمان در کشور و منطقه

۳. بازسازی انقلابی ساختاری در جهت کارآمدی و اثربخشی حداکثری

۴. توسعه قدرت نرم جمهوری اسلامی در فضای بین­ المللی

۵. تقویت محتوایی و راهبردی سازمان خبرگزاری در برابر تبلیغات رسانه­ ای دشمنان

۶. ارائه تصویر امیدآفرین و عزتمند از نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن سربلندمان ایران

۷. بهره­ گیری مستمر از ظرفیت­ های قانونی شورای عالی خبرگزاری و اعضای فرهیخته آن در جهت افزایش سطح کمی و کیفی فعالیت­ های سازمان

۸. توجه به آموزش و ارتقای منابع انسانی متناسب با اقتضائات جدید رسانه­ ای

امیدوارم با استعانت از خداوند متعال و بهره­ گیری از سرمایه انسانی ارزشمند سازمان در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف دولت مردمی، زیر سایه امام عصر (عج) و رهبری داهیانه حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) موفق و مؤید باشید.»

علی نادری همزمان با ریاست آیت الله سیدابراهیم رئیسی بر قوه قضائیه به سمت مدیرکل روابط عمومی این قوه منصوب شد و مسئولیت برقراری ارتباط اهالی رسانه با قوه قضائیه را بر عهده داشت. وی پیش از این معاون تولید شبکه افق سیما، مشاور پیمان جبلی در معاونت سیاسی رسانه ملی، مسئولیت اموررسانه‌ای دفتر رئیس مجلس خبرگان و همچنین سردبیری و تهییه کنندگی برنامه تلویزیونی جهان آرا را نیز بر عهده داشته است.

نادری که از فعالان شناخته شده دانشجویی به شمار می‌رود در دهه هشتاد وارد فعالیت حرفه ای در حوزه رسانه شده است. عضویت در هیات تحریریه روزنامه ایران، عضویت در هیات موسس و سردبیری سایت خبری روزنامه ایران (ایران آنلاین)، سرپرستی دفتر روزنامه ایران در استان اصفهان، عضویت در شورای سیاستگذاری و سردبیری سایت خبری رجانیوز از جمله سوابق رسانه‌ای نادری است.

علی نادری ۳۸ ساله و دانش آموخته کارشناسی ارشد علوم سیاسی بوده و در حال گذراندن دوره دکترای رشته سیاست گذاری فرهنگی است.

محمدرضا نوروزپور از ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس