کرونا سه قربانی در یزد گرفت

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد سید ابراهیم سلمانی افزود: از ۹۱۳ نمونه گرفته شده از بیماران افراد مشکوک به کرونا در شبانه روز گذشته، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی سازمان جهانی بهداشت ،۳۵۶ بیمار مبتلای قطعی به کووید ۱۹ در استان شناسایی شده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۳۶ نفر در بیمارستان های استان بستری شدند و ۳۲۰ نفر هم در منزل دوران نقاهت خود را طی می کنند.

سلمانی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰۵ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۱ نفر در بخش مراقبت های ویژه خدمات درمانی دریافت می کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

????

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید