کد خبر: 355321
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

رشد ۵۸ درصدی اختصاص تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی 

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از بانک مرکزی، سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در همه بخش‌های اقتصادی در ۶ ماهه ابتدای امسال مبلغ هشت هزار و ۳۷۶ هزار میلیارد ریال معادل ۶۷.۵ درصد کل تسهیلات پرداختی است.

همچنین سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در دوره مذکور معادل دو هزار و ۹۴۷ هزار میلیارد ریال بوده است و این رقم بیانگر تخصیص ۳۵.۲ درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش همه بخش‌های اقتصادی با مبلغ هشت هزار و ۳۷۶ هزار میلیارد ریال است.

براساس این گزارش سه هزار و ۷۲۷ هزار میلیارد ریال به بخش صنعت و معدن پرداخت شده که ۷۹.۱ درصد آن برابر دو هزار و ۹۴۷ هزار میلیارد ریال برای تامین سرمایه در گردش پرداخت شده است این رقم پرداختی نشان می‌دهد که تامین این منابع برای این بخش توسط بانک‌ها است.

براساس این گزارش برای افزایش توان مالی بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک‌ها، کاهش تسهیلات غیرجاری و بازگرداندن آنها به مسیر صحیح اعتباردهی بانک‌ها، افزایش بهره‌وری بانک‌ها در تامین سرمایه در گردش تولیدی، پرهیز از فشارهای مضاعف بر دارایی بانک‌ها و ترغیب بنگاه‌های تولیدی به سمت بازار سرمایه به عنوان یک ابزار مهم درتامین مالی طرح‌های اقتصادی (ایجادی) توجه ویژه‌ای کرد.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین داده‌های آماری تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ به بخش‌های اقتصادی مبلغ ۱۸ هزار و ۹۸۹ هزار میلیارد ریال و در بهار ۱۴۰۰ نیز برابر با چهار هزار و ۹۷۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بوده است.

رشد ۵۸ درصدی تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس