کد خبر: 355409
۰
۰
نسخه چاپی

پیام تبریک شهردار قم به مناسبت هفته وحدت

شهردار قم با صدور پیامی فرارسیدن هفته وحدت را تبریک گفت.

پیام تبریک شهردار قم به مناسبت هفته وحدت

دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد با صدور پیامی فرارسیدن هفته وحدت و میلاد با سعادت خاتم‌النبیین حضرت محمد مصطفی(ص) را به تمام مسلمانان جهان تبریک گفت.

متن پیام شهردار قم به این شرح است:

بسمه‌تعالی

در خلال ماه شریف ربیع، شاهد بروز تحولات و وقایعی سترگ و تأثیرگذار در تاریخ و تمدن اسلامی هستیم که یکی از این تجلیات مهم را در هفته وحدت می‌توان به‌خوبی به نظاره نشست که تکریم مبتنی بر عقل و تعظیم مبتنی بر عشق بوده و افقی روشن بر پایانِ بحرانِ اختلاف و واگرایی است.

دستورات اسلامی بابیان انحصاری خاتم‌الانبیاء مولانا رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله و سلم چنان جذابیتی دارد که به‌هیچ‌وجه غبار کهنگی زمان‌بر چهره زیبای آنان نمی‌نشیند و گذر دوران و حتی پیشرفت علم هم نتوانسته این مبانی اخلاقی مبتنی بر عقل را زیر سؤال ببرد و در هاله‌ای از شک و تردید قرار دهد و مقیاس رسالت رحمه‌للعالمین، طول زمان و عرض جغرافیا را درنوردیده است.

ظرف وجودی این مخاطب خاص وحی الهی، تندیس خوبی‌هاست، به‌گونه‌ای که در ابلاغ وحی جلال رحمانی و کمال سبحانی مجاهدت نمود که «مَا أَنْزَلْنَا عَلَیْکَ الْقُرْآنَ لِتَشْقَىٰ» از سرچشمه‌های فیض الهی جوشید وتبیین آموزه‌های تربیتی أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ موجب شد تا ادبیات فرا فهمی معرفت و غزل‌های ناب شهادت در پیروان راستینش موج زند و هرکس در لیله القدر وجود نازنین خاتم‌الانبیاء، احیاء معرفت بگیرد؛ در سحر بنده‌نوازی شاهد طلوع زیبای بندگی خواهد بود.

الگویابی، تطبیق و اصلاح، نیاز جهان معاصر و جامعه‌ی ماست و نمونه‌جویی نظام‌مند در اسلام به‌خوبی قابل‌مشاهده است و بهترین ملاک هم‌گرایی و وحدت، اخلاق و رفتار فردی و اجتماعی وجود نازنین پیامبر اکرم است. طراوت عطر سجایای اخلاقی و ادبیات گفتاری و رفتاری این بشیر نذیر، نشاط و تازگی خاص خود را دارد و هنوز هم کوچه‌باغ‌های زمان و مکان از این هنرمندی معطر بوده و به خود می‌بالد و در وحدت‌آفرینی حبل‌الله المتین است.

بی‌شک افراطی‌گرایی و ترویج ناامیدی نمی‌تواند چهره‌ی رحمانیت دین را مخدوش نماید و عملیات انتحاری در سرزمین‌های اسلامی، سندی خونین برای نشان دادن چهره واقعی دشمنان وحدت است و خضاب خونین چهره‌ی مسلمانان در آستانه هفته وحدت، رونمایی از توطئه‌های نخ‌نما و بی‌هویت برای ایجاد تفرقه است.

این‌جانب فرارسیدن میلاد نورانی و باسعادت خیرالبریه حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله و فرزند برومندشان رئیس مذهب جعفری حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام و هفته‌ی وحدت را که نویدبخش همدلی و همبستگی برای نیل به اهداف عالیه اسلامی در سایه‌سار اقتدا و عمل به ولایت است؛ تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و توفیق خدمت‌گزاری را از خداوند منّان برای همگان مسألت دارم.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد

شهردار قم

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید