کد خبر: 355418
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

قمپز پنجاه و دوم؛ شوخی طنزپردازان قمی با ناجا

پس از گذشت 20 ماه از آخرین محفل قمپز حضوری در بهمن ماه 1398، به مناسبت هفته نیروی انتظامی و در یک محفل حضوری، طنزپردازان قمی سر شوخی را با نیروی انتظامی و ماموران ناجا باز کردند.

قمپز پنجاه و دوم؛ شوخی طنزپردازان قمی با ناجا

به گزارش روبط عمومی حوزه هنری استان قم، پس از گذشت 20 ماه از آخرین محفل قمپز حضوری در بهمن ماه 1398، به مناسبت هفته نیروی انتظامی و در یک محفل حضوری، طنزپردازان قمی سر شوخی را با نیروی انتظامی و ماموران ناجا باز کردند.

محفل قمپز که پس از شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی و در صفحات اجتماعی حوزه هنری قم منتشر می‌شد، با توقف سیر صعودی ابتلا به بیماری کوئید_19 و با حضور جمع محدودی از طنزپردازان و مسئولان استان از جمله؛ محمدعلی روزبهانی رئیس حوزه هنری قم، سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی قم و حجت‌الاسلام علی لقمان‌پور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم برگزار شد.

مهمان کارشناس این نوبت از محفل قمپز که با گرامی‌داشت شهدای ناجا برگزار می‌شد، رضا حسان‌پور طنزپرداز شناخته شده کشور بود. عباس احمدی از همان ابتدای برنامه شوخی را با رحسان پور که چهره‌ای متفاوت با آنچه در پوستر برنامه آمده بود، آغاز کرد و گفت: «محاسن‌تان را چرا زدید، معایبتان پیدا شده است.»

عباس احمدی همچنین در بخش دیگری از محفل به بحث داغ این روزهای شبکه‌های اجتماعی یعنی بررسی طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس اشاره کرد و گفت: «الحمدلله نمایندگان قم همیشه در این‌جور امور پیشتاز هستند! یکی‌ از نمایندگان قم هم هنوز اسم محله‌های قم را یاد نگرفته، شهردار تهران شد. با این حال قول داد اگر پستش را از دست داد، دوباره نماینده قم شود و اسامی محله‌های قم را هم یاد بگیرد.»

در ادامه طنزپردازان قمی پشت تریبون حاضر شدند و شعر و نثرهای طنز خود را با موضوعاتی از قبیل، نیروی انتظامی، کرونا و دولت پیشین برای حاضران قرائت کردند. تریبون پنجاه و و دومین محفل قمپز در اختیار مهدی کبیری، حسین فیض اخلاقی، سامره حبیبی، جواد الهی‌پور، سید محمد جواد یثربی، محمد حسین مهدویان، سید محمد حسینی، حسین صادقی و حسن رحمانی‌نکو قرار گرفت.

این تریبون همچنین در اختیار محمد رهامی جانباز دفاع مقدس سپرده شد تا او نیز با بیان خاطرات طنزآلودش از جبهه‌ها جنگ تحمیلی، لحظات شادی را برای حاضران بیافریند. در پایان این اجراء نیز با حضور مسئولان حاضر در محفل، از این جانباز سرافراز تقدیر شد.

از دیگر بخش‌های پنجاه و دومین محفل قمپز پخش ویدئو کلیپهایی با موضوع: شش قمپز مجازی برگزار شده و شهدای ناجا و بخشی از سریال لیسانسه‌ها بود که با استقبال حاضران مواجه شد.

قمپز پنجاه و دوم؛ شوخی طنزپردازان قمی با ناجا

قمپز پنجاه و دوم؛ شوخی طنزپردازان قمی با ناجا