کد خبر: 355485
۰
۰
نسخه چاپی

۳۰۰ شبکه ماهواره ای در خاورمیانه علیه شیعه تبلیغ می کنند

به گزارش قم پرس آیت الله سید محمد قزوینی ظهر دوشنبه در مراسم هفته وحدت و گرامی داشت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) که در حوزه عملیه امام صادق (ع) ورامین و با حضور امام جمعه موقت ورامین، معاون فرماندار مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) و جمعی از مسئولین شهرستان ورامین برگزار شد، طی سخنانی گفت: آغاز تحقیق و پژوهش و سیر و سلوک ما برای خوردن و آشامیدن و ازدیاد نسل نبوده است، خدا ما را برای رسیدن به خودش آفریده است، در مورد سول اکرم (ص) حقیقت این است که برای نجات ما پای به هستی وجود گذاشتند و آنچه که برای ما مهم است خلقت نوری اهلبیت (ع) است تمام مسائل به معرفت الله بر می‌گردد و توسط ما معرف خدا محقق می‌شود و وحدانیت توسط ائمه صورت می‌گیرد و کسی که بخواهد خدا را عبادت کند باید به درب خانه اهلبیت (ع) برود تا یاد بگیرد.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر (عج) در این مراسم گفت: نبی مکرم اسلام (ص) واسطه تمام هستی با خداوند است و تمام پیامبران اگر فیضی را نائل می‌شدند آن فیض از پیامبر (ص) است. خلقت نورانی اهلبیت (ع) معمولاً مورد غفلت قرار گرفته است تمام عالم هستی آینه تمام نمای اهلبیت (ع) است.

قزوینی با اشاره به ولادت ششمین نور امامت و ولایت و لزوم ایجاد وحدت در امت مسلمان اظهار داشت: الفبای وحدت در امام صادق علیه السلام خلاصه می‌گردد بخش بزرگی از شاگردان حضرت از علمای اهل تسنن هستند، بحث وحدت برگرداندن عقاید نیست عمده مطالب بحث‌های علمی است که بحث‌های علمی هم دارای خرد و اندیشه است، توهین به عقاید مسلمین فتنه ایجاد می‌کند تشیع انگلیسی و برخی مداحان توهین می‌کنند و این درست نیست و قطعاً اهلبیت (ع) به این امر راضی نیستند.

وی با انتقاد از نبود آموزش‌های لازم در مباحث امت شیعه عنوان داشت: شیعه باید به خود ببالد که در زمان ائمه شش هزار و ۶۰۰ کتاب را تألیف کرده است یکی از مشکلات حوزه‌های و دانشگاه‌ها در زمان کنونی این است که یک واحد درسی در فن مناظره نداریم، وهابیت رشته مناظره تا مرحله دکترا دارند البته اخیراً درختواره دروس حوزه‌های علمیه و تاکید مدیریت محترم حوزه‌های علمیه کشور و با همکاری بنده قرار است کتاب‌ها و جزواتی در این خصوص در حوزه‌های علمیه تدریس شود.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر (عج) فرق منحرف در ایران را حاصل اسلام آمریکایی و انگلیسی دانست و تصریح کرد: صوفی‌هایی که در ایران فعالیت دارند همگان باید از آنها دوری کنند، امروز اگر می‌خواهیم معارف اهلییت (ع) را معرفی کنیم باید مستدل و محکم باشد امروز دشمنان و وهابیت در فضای مجازی با همه امکانات طوفان به پا می‌کند و طلبه‌های ما برای پاسخ به شبهات حضور ندارند و این مایه تأسف است.

وی ادامه داد: وهابی‌ها با تمام قدرت، جنگ فرهنگی علیه ما را شروع کرده اند و آمریکا هم به این نتیجه رسیده است که فقط جنگ فرهنگی علیه ایران جواب می‌دهد و لذا ۳۰۰ ماهواره در خاور میانه علیه شیعه تبلیغ می‌کنند.

قزوینی کتب مختلفی را در خصوص داشتن عدله محکم برای اثبات اهلبیت (ع) و شیعه معرفی نمود و اظهار داشت: اگر طلبه‌ها در مورد بحث ولایت می‌خواهند ورود کنند کتاب المراجعات را دنبال کنند که دارای مکاتبات است نه مناظرات است که کوچک‌ترین توهینی به اهل سنت وخود شیعه نشده است و لازم است این کتاب‌ها در حوزه تدریس شود.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر (عج) در پایان گفت: حضرت ولی عصر (عج) و مقام معظم رهبری از حوزه انتظار بیشتری دارند و حوزه باید در وسط میدان باشد در حوزه عالمان مباحثه کننده نداریم حوزه‌های ما تکان نخورده اند مجهز نیستیم و جواب شبهات را نمی‌دانند و پاسخ دادن شبهات در برخی از امور از همه چیز واجب تر است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید