کد خبر: 355507
۰
۰
نسخه چاپی

سفر رییس جمهوری به خراسان جنوبی یکصد مصوبه داشت

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، "حمید ملانوری" روز دوشنبه در دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید "علیرضا عبادی" نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند که با حضور معاونان استاندار همراه بود، افزود: اجرای کامل این مصوبات، تحولات بزرگی را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهوری بر پرداخت دیون پیمانکاران پروژه‌های عمرانی تصریح کرد: این دیون جمع‌بندی و ارسال شده است که امیدواریم با تامین اعتبار لازم علاوه بر پرداخت دیون، تحرکی در تکمیل پروژه‌های عمرانی استان نیز صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: احداث خط انتقال سوخت به استان، تکمیل راه‌آهن، دوبانده کردن جاده‌ها، توسعه بخش کشاورزی به‌ویژه کشت گلخانه، دامداری و نهاده‌های دامی، حل و فصل مسائل واحدهای تولیدی و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در خراسان جنوبی به عنوان مصوبات سفر و مورد تاکید آیت الله رییسی در سطح استان و ملی در حال پیگیری است.

وی به دستور رییس جمهوری درخصوص لزوم احیای قنوات استان اشاره کرد و افزود: ستاد احیا، مرمت و مدیریت قنوات استان با مسئولیت استاندار تشکیل شد و امیدواریم نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

ملانوری با تاکید بر نقش معادن در توسعه گفت: معادن فعال که توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند یا زیر نظر ایمیدرو هستند، مکلف به پرداخت حقوق دولتی هستند لذا به استناد قانون این مبالغ باید در تامین زیرساخت‌ها و در راستای تولید هزینه شوند.

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه معادن استان از جمله آغاز طرح تحول در بخش زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معادنی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: این طرح از هفته گذشته در چهار شهرستان استان کلید خورد و ۱۸۰ نیروی متخصص از سراسر کشور فراخوان شده‌اند تا طی یک سال آینده ذخایر معدنی استان را مشخص کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به فرارسیدن فصل برداشت زرشک و زعفران و با وجود دغدغه کشاورزان، سازمان تعاون روستایی به این موضوع ورود پیدا کرده و به تعاون روستایی پیشنهاد شده است که قیمت خرید این محصول را افزایش دهد.

وی از اقدامات انجام شده در راستای ثبت اولیه تعاونی تولیدکنندگان محصولات استراتژیک استان گفت و افزود: کل کشاورزان سهامدار این تعاونی می‌شوند تا در زمینه تولید، برداشت، فرآوری، بازار و بسته‌بندی این محصول ورود جدی داشته باشند.

ملانوری گفت: برای خرید زعفران براساس کیفیت، قیمت‌گذاری مناسب و تا کیلویی ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده و در این راستا هزار میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق حمایت از محصولات کشاورزی جذب شده است.

وی به کشت پسته در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: با توجه به حجم زیر کشت پسته استان، مدیران انجمن پسته کشور این هفته به استان سفر می‌کنند تا برنامه‌ریزی صحیح، منطقی و اصولی بر توسعه محصول پسته صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فعال بودن مرز ماهیرود، از جلساتی گفت که بین تجار ایران و افغانستان در حال انجام است تا در قالب همکاری‌های بازرگانان ادامه یابد.

وی به اقدامات انجام شده برای بازگشایی بازارچه یزدان هم اشاره و تصریح کرد: فعالیت در این مرز که در قالب خرده‌فروشی شروع شد در حال افزایش است لذا درصدد هستیم بازارچه‌های میل ۷۳ و دوکوهانه نیز که زیرساخت‌های لازم را دارند، فعال شوند.

ملانوری در ادامه از توفیقات ستاد توسعه خاوران گفت و با اشاره به اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در حال اطلاع‌رسانی است افزود: با اقبال سرمایه‌گذاران داخل و خارج استان، به میزان ۵ هزار میلیارد تومان تاکنون تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری امضا شده که عمده پروژه‌های مربوط به این تفاهم‌نامه‌ها شروع شده است و در حال فعالیت هستند.

وی به مدیریت کرونا در استان نیز اشاره کرد و با مطلوب خواندن شرایط گفت: درخصوص رعایت پروتکل‌ها باید بیش از پیش دقت کنیم و لازم است در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

استاندار خراسان جنوبی امروز به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند دیدار کرد.

تبریک میلاد مسعود پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و ارائه گزارش آخرین اقدامات و مسایل استان از برنامه‌های این دیدار با حضور معاونان استاندار و جمعی از مدیران کل ستادی بود.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید