۷۳ درصد دانش‌آموزان منطقه کاشان واکسن کرونا دریافت کردند

مهدی دلاوری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جمعیت دانش‌آموزی بالای ۱۲ سال کاشان و آران و بیدگل افزود: ۳۴ هزار و ۲۹۸ دانش‌آموز در۲ دوره آموزش متوسطه اول و دوم دانشگاه علوم پزشکی کاشان در جمعیت هدف برای دریافت واکسن قرار دارند که تاکنون ۲۵ هزار و ۱۶۶ نفر از آنان برای دریافت واکسن نوبت اول و ۲ هزار و ۶۹۲ دانش‌آموز برای نوبت دوم مراجعه کرده‌اند.

۷۳ درصد دانش‌آموزان منطقه کاشان واکسن کرونا دریافت کردند

وی ادامه داد: در بازگشایی مدارس به عنوان یکی از مکان‌های تجمعی، فراهم شدن شرایط لازم برای حفظ سلامت فرهنگیان، دانش‌آموزان و سایر کارکنان به منظور کاهش مواجهه و قطع زنجیره بیماری کووید ۱۹ از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته وی، تمامی توصیه‌های پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا مانند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون، تغذیه مناسب، بهره‌گیری از شیرهای آب پدالی، رعایت بهداشت فردی و پرهیز از حضور در اجتماع‌ها برای دانش‌آموزان به ویژه دوره ابتدایی که به دلیل شرایط سنی پایین فاصله‌گذاران خوبی نیستند، توصیه شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: افزون بر توصیه‌های بهداشتی، غربالگری روزانه دانش‌آموزان و کارکنان مدرسه‌ها نیز باید به لحاظ وجود علایم بیماری انجام و به خانواده‌ها و کارکنان آموزش داده شود تا معلم یا دانش‌آموز مبتلا یا مشکوک به کرونا در مدرسه حضور نیابد.

دلاوری فاصله‌گذاری اجتماعی در همه مکان‌ها را ضروری دانست و گفت: شمار دانش‌آموزان در کلاس‌ها باید با احتساب یک و نیم متر فاصله و ۲.۲۵ متر مساحت برای هر نفر در نظر گرفته شود.

وی بر لزوم استفاده نیروی خدماتی مدرسه‌ها از لباس حفاظتی و دستکش، تعطیل بودن بوفه و انجام ۲ مرحله نظافت مجزا، گندزدایی کلاس‌ها و سرویس‌های بهداشتی مدرسه تاکید و اضافه کرد: دفع پسماندها باید به شیوه بهداشتی در سطل‌های درب‌دار و پدالی انجام شود.

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: تهویه مناسب کلاس‌ها باید به گونه‌ای باشد که امکان دست‌کم ۶ بار تعویض هوا در ساعت در کلاس فراهم شود.

وی، همراهی خانواده‌ها، واکسیناسیون کامل دانش‌آموزان و نظارت کمیته سلامت مدارس برای قطع زنجیره ویروس کرونا در جهت کاهش بیماری کووید ۱۹ را بسیار مهم دانست و ابراز امیدواری کرد با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، رعایت مقررات ویژه فاصله‌گذاری برای کاهش اجتماع‌ها و در اولویت بودن فعالیت آموزشی و مهارتی با هدف سلامت کامل دانش‌آموزان و کارکنان مدارس، شاهد بازگشایی سالم مدارس باشیم.

دلاوری درباره وضعیت واکسیناسیون فرهنگیان گفت: افزون بر ۶۱ درصد فرهنگیان شهرستان کاشان و آران و بیدگل علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه بازگشایی مدرسه‌ها منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است، افزود: وضعیت کرونایی کاشان در برهه کنونی نارنجی و آران و بیدگل آبی است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید