کد خبر: 355539
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

یادداشت‌های روزانه از رویاها و کابوس‌ها

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، نقاشی هایی در نهایت سادگی، گاه به خط خطی با زغال می مانند و گاه مانند گبه ایرانی رنگین و دلفریب اند؛ اما همگی آنها نسبت به دنیای اطراف خود هوشیارند و مخاطب را به اندیشیدن وا می دارند، این شاید کوتاه ترین توصیف از نمایشگاه نقاشی سروناز علم بیگی ست که این روزها در گالری اعتماد به تماشاست.

بهزاد حاتم، چهره شناخته شده هنرهای تجسمی، مجموعه دار و مدیر گالری ۱۰، دومین دیدار هنرمند را به سروناز علم بیگی، نقاش و فیلم ساز اختصاص داده است که گالری اعتماد میزبانی اش را به عهده دارد.

این سلسله نمایشگاه های بهزاد حاتم که ذیل عنوان کلی دیدار هنرمند شکل گرفته است از مهر ۹۸ آغاز شد اما به دلیل همه‌گیری کرونا با وقفه طولانی روبرو شد و اکنون با نمایشگاه نقاشی های علم بیگی دومین دور خود را پی گرفته است.
یادداشت های روزانه عنوان این نمایشگاه و دومین برنامه دیدار هنرمند است.

یادداشت‌های روزانه از رویاها و کابوس‌ها
بهزاد حاتم و سروناز علم بیگی

سروناز علم بیگی متولد ۱۳۵۷، کارشناسی ارشد نقاشی دارد و در دهه های ۷۰ و ۸۰ در همین زمینه فعال بود، لیکن در دهه ۹۰ به فیلم سازی روی آورد و فیلم های اتاق دوم، تومارو لند و نقطه و شیر را ساخت، او همچنین کتاب داستانی با نام آن جا میان دو جهان را منتشر کرده است.
سروناز علم بیگی که می گوید رویاها و کابوس هایش را با نقاشی ثبت می کند پس از سال ها با نمایش ۶۸ نقاشی که در سال های اخیر خلق شده اند به این ضیافت پای گذاشته است.

بهزاد حاتم، منتقد صاحب نام و پدید آورنده این رویداد، در بخش هایی از پیش در آمد کتاب یادداشت های روزانه، دومین کتاب مجموعه دیدارهای هنرمند می نویسد: سروناز علم بیگی یکی از آن نمونه های کمیاب هنرمندانی ست که توانسته است از هفت خوان آموزش هنر، که بیشتر هنرمندان را راهی گورستان استعدادهای هنری می کند و از ناهنرمندان، گالری پر کن می سازد، بگذرد و به خود باز گردد.

یادداشت‌های روزانه از رویاها و کابوس‌ها
اثری از نمایشگاه یادداشت‌ های روزانه

او اینک نیروی آن را بازیافته است که مانند روزگار کودکی اش با دست و دل و سری آزاد بگذارد نقاشی از درونش بیرون بریزد. رهایی آن را یافته است که روزها یک چیز، با یک رنگ بکشد، یا که امروز نگر دیروزش را نداشته باشد و چیزی دیگر بکشد، با رنگی دیگر. توانایی آن را یافته است که چیزهایی بکشد که خود نداند چیست. آزادی آن را یافته است که آنچه را کشیده با رنگ بپوشاند و باز بر آن بکشد و باز بر آن بکشد.

یادداشت‌های روزانه از رویاها و کابوس‌ها
آثاری از نمایشگاه سروناز علم بیگی

نمایشگاه آثار سروناز علم بیگی با عنوان «یادداشت های روزانه» جمعه ۳۰ مهرماه در گالری اعتماد آغاز به کار کرد و تا ۱۱ آبان به نشانی میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاک ۲۵ برپاست.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس