کد خبر: 355540
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

صعود تنیس ایران به دسته سه آسیا ونیاز به حمایت مسئولان برای آینده

به گزارش قم پرس تیم ملی تنیس با استرس و شرایط روانی سختی تمرینات خود را از اواخر سال گذشته آغاز کرد. این تیم به دلیل سقوط به دسته چهار آسیا تحت فشار بود و برای خروج از این شرایط باید شیوه و راه جدیدی را در پیش می گرفت.

لذا اکبر طاهری، سرمربی تیم ملی پس از گرفتن هدایت تیم ملی ابتدا از ۷۰ بازیکن دارای رنکینگ برای شرکت در مسابقات انتخابی دعوت کرد و برترین ها را به اردو فراخواند. در میان دعوت شدگان بازیکنان جوان و پر انگیزه ای چون علی یزدانی و سینا مقیمی هم بودند که در چند مسابقات بین المللی، تور جهانی و لیگ باشگاهی صاحب عنوان شده بودند.

در نهایت طاهری ترکیب تیم را در جلسه رونمایی از لباس تیم ملی اعلام کرد که حمیدرضا نداف، امیرحسین بادی، سامیار الیاسی، علی یزدانی، سینا مقیمی و انوشا شاهقلی معرفی شدند که شاهقلی در این رقابتها شرکت نکرد و پنج تنیسور دیگر رقابت خوبی برابر قرقیزستان، کامبوج، یمن و عراق داشتند به طوریکه در گام اول قرقیزستان را ۳ بر صفر پیروز شد. در ادامه یمن و کامبوج را نیز با همین نتیجه شکست داد و در مرحله پلی آف برابر عراق قرار گرفت و با کسب ۴ پیروزی به دسته سه آسیا صعود کرد.

مسابقات گروه ۴ آسیا و اقیانوسیه با حضور تیم های ایران، بحرین، کامبوج، گوام، مغولستان، قرقیزستان، عراق، عمان، عربستان، ترکمنستان، یمن و اماران به میزبانی بحرین برگزار شد.

با وجود برخی انتقادها به ترکیب تیم ملی، صعود به دسته سه نشان داد که ترکیب جوان و بزرگسال تیم ملی ایران به اعتقاد بسیاری از مربیان و کادرفنی در این مسابقات باعث موفقیت تیم ملی شد. علی یزدانی و سینا مقیمی با انگیزه و بهره گرفتن از نیروی جوانی و نداف، بادی و الیاسی از تجربه خود برای پیروزی در این رویداد مهم استفاده کردند که حاصل آن صعود به دسته سه آسیا بود.

از طرفی حضور در مسابقات بین المللی و فیوچرز برای افزایش آمادگی و تجربه نداف بسیار تاثیرگذار بود. تیم ملی برای عبور از دسته سه آسیا و رسیدن به جایگاه واقعی خود باید در مسابقات بین المللی و فیوچرز زیادی شرکت کند و فدراسیون تنیس با ادامه مسیری که در پیش گرفته می‌تواند روزهای خوبی را برای این رشته رقم بزند.

همه این اتفاقات در شرایطی رخ داده که فدراسیون از زمین‌های خوب بی‌بهره است و تنها یک زمین دارد و سایر زمین‌ها با وجود نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌ها تاکنون در اختیار فدراسیون قرار نگرفته است. به نظر می‌رسد وقت آن رسیده که به این رشته مهیج بیش از گذشته توجه و از آن حمایت کرد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس