کد خبر: 355545
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

حفظ اشتغال موجود از شرایط پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا است

غلامرضا اشرفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین بیمه‌پردازی سازمان تامین اجتماعی قبل از شیوع بیماری کرونا برای نیروی کار واحد مربوطه از دیگر شرایط تسهیلات حمایتی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: ثبت‌نام صاحبان واحدهای کسب و کار آسیب دیده از بیماری کرونا از ۲۴ اردیبهشت در سامانه کارا برای دریافت این تسهیلات آغاز شده است.

وی گفت: ۲۰ بانک عامل در این زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات را برعهده دارند و افرادی که دارای پروانه کسب و کد کارگاه باشند، باید به این سامانه مراجعه و ثبت‌نام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: آن دسته از کسب و کارهایی که به صورت مستقیم تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفتند به ازاید هر نفر نیروی کار مبلغ ۱۶ میلیون تومان و آسیب غیرمستقیم به ازای هر نیروی کار ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: نرخ سود تسهیلات ۱۲ درصد و بازپرداخت پس از تنفس تا پایان شهریور سال ۹۹، به مدت ۲ سال است.

اشرفی با بیان اینکه ۱۳ رسته شغلی از سوی کارگروه اقتصادی کرونا تعیین شده است گفت: مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز مربوط به گردشگری، حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری و درون شهری، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش از جمله این رسته‌ها است.

وی افزود: همچنین مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای، مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی، مؤسسه‌های خصوصی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و گرمابه از دیگر رسته‌هایی هستند که می‌توانند از تسهیلات حمایتی استفاده کنند.

وی گفت: بعد از ثبت‌نام دستگاه‌های تخصصی متقاضیان را به بانک‌های عامل معرفی می‌کنند و در ۲ ماه آینده به تدریج این تسهیلات پرداخت خواهد شد.

اشرفی افزود: مبلغ ۱۲ میلیون تومان با ارائه سفته، مبالغ بالاتر تا ۱۸۰ میلیون تومان با ارائه سفته و معرفی ضامن و بیش از آن با وثیقه مورد قبول بانک پرداخت می‌‍شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه سامانه کارا متمرکز است و به صورت ملی مدیریت می‌شود هنوز اطلاعی از تعداد واحدهای ثبت‌نامی استان به دست ما نرسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از متصدیان ۱۳ رسته شغلی درخواست داریم هرچه سریعتر نسبت به ثبت‌نام در این سامانه اقدام کنند.

وی همچنین به پرداخت تسهیلات حمایتی دولت به اقشار آسیب‌پذیر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۴۰ هزار خانوار در استان یارانه دریافت می‌کنند که مبلغ یک میلیون تومان به حساب ۸۰ درصد این افراد پرداخت شده است.

اشرفی افزود: در مجموع تاکنون ۱۹۱ هزار سرپرست خانوار در استان موفق به دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی حمایت دولت در شرایط کرونا شده‌اند.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام ستاد تسهیلات حمایتی کرونا، ۱۰ خرداد ماه آخرین فرصت برای دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس