۵۰ درصد دانش آموزان جنوب غرب خوزستان واکسینه شدند

ساسان قربانی سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۵۶ هزار دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال در شهرستانهای آبادان، خرمشهر و شادگان باید علیه کرونا واکسینه شوند که تاکنون حدود ۲۸ هزار دانش آموز دُز اول واکسن را دریافت کردند.

وی افزود: ۵۲ درصد از دانش آموزان آبادانی، ۴۹ درصد دانش آموزان خرمشهری و ۳۸ درصد دانش آموزانی شادگانی از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون دانش آموزان اقدام به دریافت واکسن کردند که این آمار فاصله زیادی با انتظار دانشگاه علوم پزشکی آبادان دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: روند استقبال از واکسیناسیون دانش آموزان در منطقه جنوب غرب خوزستان مطلوب نیست در حالیکه برای بازگشایی مدارس باید ۱۰۰ درصد دانش آموزان واکسن را دریافت کنند.

وی با اشاره به طرح تزریق واکسن خانه به خانه در جنوب غرب خوزستان بیان کرد: این طرح در جنوب غرب خوزستان به ویژه شادگان مورد استقبال قرار گرفته است.

قربانی با انتقاد از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان گفت: عادی انگاری عجیبی در خصوص کرونا در جنوب غرب خوزستان شکل گرفته است که خطر شروع پیک ششم را در منطقه در پی خواهد داشت.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع‌های خانوادگی و مناسبتی، اجرای کامل طرح شهیدسلیمانی و واکسیناسیون را راه‌های اصلی مبارزه با کووید ۱۹ دانست و گفت: هم‌اکنون واکسیناسیون گروه‌های هدف در حال اجرا است و امیدواریم ساکنان منطقه بدون توجه به تبلیغات منفی علیه واکسن کرونا برای دریافت آن اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: متاسفانه برخی از افراد گروه‌های سنی هدف هنوز برای دریافت واکسن مراجعه نکرده اند در صورتی که واکسن تنها راه ایمن شدن جامعه برابر کرونا است.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید