کد خبر: 355554
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

نماینده شیراز: شورای هماهنگی رسانه با محوریت توسعه استان‌ها شکل گیرد

جعفر قادری سه‌شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس و نشستی صمیمی با خبرنگاران و دبیران خبر ایرنا در شیراز افزود: برخی مسئولان، فعال نیستند و یا در حد مسئول نیستند، برخی نمایندگان نیز به وظایف نمایندگی خود به خوبی عمل نمی‌کنند و اینجاست که رسانه‌ها باید مطالبه‌گری کنند.
عضو مجمع نمایندگان استان فارس گفت: مسئولیت‌ها و مدیریت‌ها، رفتنی است ولی خبرگزاری‌ها و خبرنگاران در طول زمان معمولا ثابت و پیگیر مستمر امور هستند، آنها باید در مسائل توسعه استان تاثیرگذار باشند و در این راستا، نشست ها و هماهنگی‌هایی داشته باشند که از فرصت‌هایی همچون سفر استانی دولت، به بهترین شکل استفاده شود.
قادری خاطرنشان کرد:‌ روحیه پرسشگری خبرنگاران می تواند به بسیاری از تحولات در حوزه‌های مختلف منجر شود، همچنانکه اگر مسئولان به دنبال استفاده از فرصت های گردشگری استان نباشند، خبرنگاران می‌توانند با روحیه مطالبه گری مسئولان را به حرکت و اقدام لازم برای توسعه این بخش ناگزیر کنند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها باید پرسشگری را دنبال کنند و به واکنش‌ها به پیگیری مطالبات بحق مردم، اعتنایی نکنند؛ ‌ممکن است این رویکرد خوشایند برخی مسئولان نباشد و گله کنند اما رسانه‌ها باید روحیه مطالبه‌گری را حفظ و از برخی عملکردها که باعث فراری دادن سرمایه‌گذاران می‌شود انتقاد کنند.

نماینده شیراز: شورای هماهنگی رسانه با محوریت توسعه استان‌ها شکل گیرد

ایرنا، رسانه حاکمیتی است
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سابقه فعالیت سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در بیش از هشت دهه گذشته، با قدردانی از تلاش این رسانه در مسیر توسعه استان، گفت:‌ ایرنا خبرگزاری ریشه‌دار و دارای شاکله و ساختار حرفه‌ای است.
قادری گفت:‌ ممکن است با تغییر دولت‌ها، تغییراتی در رأس این سازمان رخ دهد اما شاکله خبرگزاری ایرنا وابسته به حاکمیت است و اقدامات ارزشمندی را انجام می‌دهد که با توجه به نقش و رسالت رسانه‌ها در ایفای نقش به عنوان کانال ارتباطی میان مردم، مسئولان و متخصصان با یکدیگر، بسیار حائز اهمیت است.
عضو مجمع نمایندگان استان فارس در ادامه خطاب به خبرنگاران ایرنا اظهار داشت: بر این باور هستم که اگر بسیاری از موضوعات در قالب یک خبر و گزارش در سطح جامعه انعکاس یابد و بازخورد مردم به آن مورد بررسی قرار گیرد، بسیاری از تصمیمات را می‌توان بهینه کرد و آثار بسیاری از تصمیمات غیربهینه را به حداقل رساند؛‌ از این رو، بسیاری از فرایندها به کمک شما قابل اصلاح است و از این رو، به تلاش‌های شما خداقوت و خسته نباشید می‌گویم.
قادری گفت:‌ هر مسئولی برای موفقیت در پیشبرد ماموریت‌های کاری خود باید تماس با رسانه‌ها را در دستور کار خود قرار دهد و از ظرفیت‌ رسانه‌ها استفاده نماید و کمک کند که رسانه‌ها به خوبی به وظایف و مسئولیت‌هایشان عمل کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه شیراز اظهار داشت: در بسیاری از موارد، به نظر می‌رسد که مسئولان قبل از هر گونه اقدامی، با درمیان گذاشتن طرح‌ها و اقدامات آتی با مردم از طریق رسانه‌ها، بازخورد رسانه‌ای و نظرات و ارزیابی مردم را داشته باشند و از دیدگاه‌های متخصصان مطلع شوند؛ از این رو باید از ظرفیت کانال ارتباطی رسانه‌ها و ایفای حلقه ارتباط بین مسئولان و مردم بهره‌گیری مناسبی داشت تا تصمیمات اتخاذ شده، تصمیماتی بهینه باشند.

نماینده شیراز: شورای هماهنگی رسانه با محوریت توسعه استان‌ها شکل گیرد

پیشگیری از لغزش‌ها و توقف‌ها به مدد رسانه
قادری همچنین نقش رسانه‌ها برای تقویت ارتباط و تعامل مسئولان با یکدیگر را مهم توصیف کرد و گفت: گاه نیاز است از طریق رسانه‌ها با مسئولان حرف بزنیم؛ شاید فرصت های تعریف شده ای نباشد که مسئولان با مسئولان حرف بزنند ولی از طریق خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها می‌توان مطالب را منتقل کرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ‌این اقدام می‌تواند مانع از لغزش‌ها، کوتاهی‌ها، ترمزها و توقف‌ها در مسیر توسعه شود و زمینه‌ساز هماهنگی نیروها در یک راستا برای شتاب‌بخشی به توسعه و حل مشکلات است.
قادری تصریح کرد:‌ البته برخی ممکن است تلقی برخی مسئولان از مطالب رسانه‌ها به منزله ترمز برای مسئولان باشد؛ این تلقی نادرست به این برمی‌گردد که برخی مسئولان ما سعه صدر کافی ندارند و اگر مطلبی، رسانه‌ای شد با آن رسانه‌ برخورد مناسبی انجام نمی‌دهند که این ایراد، متوجه این دسته از مسئولان است.
عضو کمیسیون جهش تولید مجلس گفت:‌ باید توجه داشت که در بسیاری از موارد و موضوعات نیاز داریم که قبل از اتخاذ تصمیم، نظرات، دیدگاه‌ها و تلقی‌هایمان را به یکدیگر نزدیک کنیم تا از ظرفیت همدیگر به خوبی استفاده کنیم که انعکاس رسانه‌ای تصمیمات آتی و توجه به دیدگاه مردم و متخصصان درباره این تصمیمات، می‌تواند یاری رسان مسئولان در تصمیمات بهینه باشد؛ در این زمینه، نگاه‌های محدودکننده بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها باید اصلاح شود.
قادری در ادامه تجهیز رسانه‌ها به ابزار و امکانات روز را زمینه‌ساز تاثیرگذاری بیشتر آنها در افکار عمومی دانست و بر تحقق این امر تاکید کرد.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این بازدید، از اتاق خبر ایرنا استان فارس نیز بازدید کرد و در جریان فعالیت‌های خبرنگاران این رسانه و همچنین فعالیت‌های این خبرگزاری ملی در زمینه پژوهش و نظرسنجی قرار گرفت.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس