کد خبر: 355592
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

معرفی برندگان مسابقه عکاسی خبری یونیسف/ عکاس ایرنا حائز رتبه شد

به گزارش سه شنبه شب خبرنگار فرهنگی ایرنا، برندگان مسابقه عکاسی خبری یونیسف و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان «زندگی کودکان در دوران کرونا» اعلام شدند.

مجموعه عکس جشنواره زندگی کودکان در دوران کرونا از احمد بلباسی، عکاس خبری، برنده جایگاه نخست دومین دوره مسابقه عکاسی خبری مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر یونیسف ایران شد. این مجموعه شرایط زندگی کودکان در مناطق کم‌برخوردار حومه شهرهای بزرگ در اوایل شیوع همه‌گیری و نیز تلاش‌های کادر درمان برای کمک به آنها و جلوگیری از شیوع بیماری در این مناطق را به تصویر کشیده است.

چهار مجموعه تصویری دیگر از عکاسان خبری کشورمان در جایگاه‌های دوم تا پنجم این مسابقه با عنوان زندگی کودکان در دوران همه‌گیری کرونا قرار گرفتند که در سال ۱۴۰۰ و همزمان با هفتادوپنجمین سالگرد تأسیس یونیسف برگزار شد.

هدف از این مسابقه که به عنوان بخشی از همکاری مشترک بین معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یونیسف برگزار شد، ترویج بازنمایی اخلاق کودکان در عکاسی خبری و تأکید بر اهمیت داستان‌گویی تصویری در حمایت‌یابی برای مسائل کودکان است.

هیأت داوران متشکل از عکاسان برجسته ایرانی و همچنین کارشناسان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یونیسف پس از بررسی آثار متعدد دریافتی از اقصی‌نقاط کشور، نفرات زیر را به عنوان برندگان نهایی اعلام کردند:

تقدیر از حسن شیروانی عکاس ایرنا

احمد بلباسی،‌ برای مجموعه تصویری «جشنواره زندگی کودکان در دوران همه‌گیری کرونا»، برنده یک دستگاه دوربین حرفه‌ای عکاسی، لوح تقدیر و تندیس.

حامد کوچاری، برای مجموعه تصویری «یک تکه آزادی بر پشت‌بام» که روایت زندگی کودکان در دوران قرنطینه است و اینکه چگونه کودکان و خانواده‌های آنها به پشت‌بام آپارتمان‌های‌شان می‌روند تا از محدودیت‌ها و رخوت قرنطینه بگریزند و از این فضا برای بازی،‌ اسکیت، بادبادک‌بازی، ‌ورزش یا کاشت گیاهان استفاده کنند، برنده یک دستگاه تلفن هوشمند و لوح تقدیر.

سجاد صفری برای مجموعه تصویری «رها»، روایت زندگی روزانه یک دختربچه به نام رها و والدینش در روزهای ابتدایی شیوع کرونا و تعطیلی‌های عمومی،‌ زمانی که وی مجبور بود در خانه مانده و مهدکودکش تعطیل بود و اینکه چگونه این دختر در اتاق خودش بازی می‌کرد،‌ برنده یک دستگاه تلفن هوشمند و لوح تقدیر.

حسن شیروانی برای مجموعه تصویری «رویای دور»، روایت کودکان در مناطق کم‌برخوردار روستایی در جنوب شرقی ایران در دوران همه‌گیری که آرزوهای آنها برای آینده‌شان را به تصویر کشیده است،‌ برنده یک دستگاه هارد اکسترنال و لوح تقدیر.

مهدیه کرمانی، برای مجموعه تصویری «در آرزوی پارالمپیک»، روایت یک پسربچه دارای معلولیت که علی‌رغم چالش‌ها با حمایت‌های خانواده‌اش به سختی در تلاش است تا تمرین‌های خودش را به امید راهیابی به بازی‌های پارالمپیک در بزرگسالی،‌ ادامه می‌دهد، برنده یک دستگاه هارد اکسترنال و لوح تقدیر.

تمام این مجموعه عکس‌ها در وب‌سایت یونیسف ایران منتشر شده‌اند.

مراسم اعطای جوایز در یک گردهمایی کوچک در فضای باز با شرکت نمایندگان یونیسف و معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

یونیسف ایران در همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پس از برگزاری دو کارگاه آموزشی برای خبرنگاران و عکاسان خبری در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹، اکنون در حال تهیه اصول راهنمای جامع اخلاقی و حقوقی تهیه گزارش از کودکان در رسانه‌های ایران است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس