کد خبر: 355611
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

در دیدار با مدیرعامل ایرنا؛

«اَسخَت اورازبای» (Askhat Orazbay) روز سه شنبه در دیدار با «علی نادری» مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت که قزاقستان ماه آینده میزبان نخست‌وزیران و معاونان اول روسای جمهوری ۹ کشور عضو اصلی و کشورهای عضو ناظر سازمان شانگهای خواهد بود و امیدواریم دکتر «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران هم در این اجلاس شرکت کند.

وی با بیان اینکه «علاوه بر حوزه اقتصادی؛ مسائل سیاسی، امنیتی و فرهنگی هم در چارچوب همکاری های بین اعضای سازمان شانگهای قرار دارد»، تصریح کرد: اکنون فرصتی فراهم شده است تا خبرگزاری جمهوری اسلامی و خبرگزاری های دیگر اعضای شانگهای بتوانند همکاری نزدیکتر و مشترکی در چارچوب اهداف این سازمان برای تحقق منافع اعضا برعهده گیرند.

سفیر قزاقستان خاطرنشان کرد: این اولین حضور ایران به عنوان عضو رسمی در اجلاس سازمان همکاری های شانگهای خواهد بود و فرصتی را فراهم می آورد تا رایزنی‌ها و جلسه‌های دوجانبه‌ای هم میان ایران و قزاقستان برای گسترش مناسبات برگزار شود.

جمهوری اسلامی ایران در بیست و یکمین اجلاس سازمان همکاری های شانگهای که اواخر شهریورماه گذشته با حضور دکتر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد، به عنوان عضو رسمی و اصلی این سازمان برگزیده شد.

اورازبای با تبریک انتصاب نادری به سمت مدیرعاملی ایرنا، از قزاقستان و ایران به عنوان دو کشور بزرگ و مهم در منطقه یاد کرد و گفت: این واقعیت که در گذشته و حال هیچ اختلافی میان ایران و قزاقستان وجود نداشته است، زمینه را برای توسعه بیشتر روابط فراهم می‌کند.

سفیر قزاقستان: نقش ایران در سازمان شانگهای تاثیرگذار خواهد بود

وی که قبل از استقلال قزاقستان مدتی به عنوان خبرنگار در رادیو و تلویزیون این کشور فعال بوده است، ابراز امیدواری کرد همکاری و تعامل بین رسانه های ایران و قزاقستان به ویژه دو خبرگزاری جمهوری اسلامی و کازیمفورم بیش از گذشته گسترش یابد.

سفیر قزاقستان با بیان اینکه «امیدواریم در آینده شاهد تاسیس دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی درنورسلطان و تبدیل آن به یک دفتر منطقه ای برای پوشش تحولات آسیای میانه باشیم»، اظهارداشت: معتقدم با وجود همکاری‌های نزدیک ایران و قزاقستان در حوزه‌های مختلف، مردم دو کشور به اندازه کافی با یکدیگر آشنا نیستند و از تحولات دو کشور آگاهی ندارند.

تاکید بر گسترش همکاری های رسانه ای ایران و قزاقستان

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی هم اظهارداشت: سیاست دولت جدید ایران گسترش همکاری با کشورهای همسایه است و این سیاست فرصتی را فراهم آورده تا همکاری‌های رسانه‌ای ایران با همسایگان از جمله قزاقستان توسعه یابد.

نادری بر ضرورت اجرایی کردن تفاهم نامه های میان ایرنا و کازینفورم و تبادل هیات های رسانه ای و خبری میان دو کشور تاکید کرد و گسترش روابط میان دو خبرگزاری رسمی ایران و قزاقستان را ضروری خواند.

وی خاطرنشان کرد که عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری های شانگهای، ظرفیت‌های تازه‌ای را برای همکاری ایرنا با خبرگزاری های دیگر کشورهای عضو به ویژه با کازینفورم فراهم می کند.

نادری بر آمادگی خبرگزاری جمهوری اسلامی و موسسه مطبوعاتی ایران و دانشکده خبر برای همکاری با رسانه های قزاقستان به ویژه کازینفورم با هدف کمک به توسعه مناسبات دو کشور درعرصه های مختلف از جمله اقتصادی، تجاری، فرهنگی، گردشگری و آموزشی تاکید کرد.

سفیر قزاقستان: نقش ایران در سازمان شانگهای تاثیرگذار خواهد بود

سفیر قزاقستان در تهران در پایان این دیدار، طی بازدید از اتاق های خبر اخبار داخلی و خارجی ایرنا از نزدیک با روند تولید و انتشار فرآورده های خبری در خبرگزاری جمهوری اسلامی آشنا شد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس