مبتلایان کرونا در چهارمحال و بختیاری به مرز ۸۳ هزار نفر رسید

مجید شیرانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مبتلایان جدید ۲۷ نفر بستری شدند و ۱۶۷ بیمار نیز سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی مجموع بیماران بستری در بخش‌های ویژه کرونا مراکز درمانی این استان را ۲۲۷ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۴ نفر با حال عمومی وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

شیرانی همچنین از فوت سه بیمار دیگر مبتلا به کرونا در استان خبر داد و افزود: مجموع فوتی‌های کرونا در استان به یک هزار و ۶۵۲ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بی‌توجهی بخش زیادی از مردم جامعه در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تصریح کرد: احتمال ورود به موج ششم کرونا بسیار زیاد است اما امید می‌رود موج ششم بعد از واکسینه شدن کامل ۷۵ درصد از جمعیت استان شکل گیرد از همین رو نیاز به رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم هستیم.

شیرانی خاطر نشان کرد: حتی چنانچه بیش از ۷۵ درصد جمعیت استان در برابر کرونا به طور کامل واکسینه شوند باز هم ایمنی مطلق ایجاد نمی‌شود و تنها ایمنی نسبی در جامعه شکل می‌گیرد که این موضوع می‌طلبد همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی با جدیت رعایت شود.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا پنجم آبان ۲۳۵ هزار و ۴۳۹ نمونه تست مولکولی تشخیص کرونا در استان گرفته شده که بر اساس آن ۸۲ هزار و ۹۳۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.

از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا ۷۷ درصد جمعیت استان دُز نخست و ۵۰ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید