کد خبر: 357228
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

حکمرانی ایران بر اعداد؛ تیم ملیِ ۱۰۰ درصدی در صدر آسیا

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران در پنجمین بازی خود در چارچوب دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز گذشته (پنجشنبه) به مصاف میزبان خود لبنان رفت و موفق شد با نتیجه ۲ بر یک به برتری برسد تا با ۱۳ امتیاز در صدر جدول گروه A قرار بگیرد.

این یازدهمین تقابل ۲ تیم بود که به نهمین پیروزی تیم ملی فوتبال ایران انجامید. یک بازی با نتیجه مساوی تمام شده و لبنان نیز برنده یک مصاف بوده است.

در این تقابل‌ها، ۳۲ بار توپ وارد دروازه‌ها شده که ۲۹ گل سهم ایران و سه گل برای سدرها به ثبت رسیده است. همچنان جواد نکونام با هفت گل، بهترین گلزن دیدارهای ایران و لبنان است.

ششمین میزبانی لبنان از ایران به چهارمین پیروزی ملی‌پوشان انجامید. یک دیدار با نتیجه مساوی به اتمام رسیده و لبنان نیز برنده یک پیکار بوده است. در ۲ تقابل آخر در خاک لبنان اما بچه‌های تیم ملی به سه امتیاز دست پیدا کرده‌اند.

شاهد برگزاری سومین دیدار ۲ تیم در مقدماتی جام‌های جهانی بودیم که ایران با این برد از حریف خود سبقت گرفت و به دومین پیروزی دست پیدا کرد. پیش از این در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ هر کدام از ۲ تیم به یک برد رسیده بود.

ایران در چهار دیدار اخیرش با لبنان به برتری رسیده و حداقل ۲ گل به ثمر رسانده است. رکورد بردهای متوالی پنج پیروزی است که در صورت موفقیت در دیدار برگشت، ایران یک بار دیگر به آن خواهد رسید.

لبنان در اولین میزبانی خود در این مرحله با دومین شکستش روبرو شد و ایران همچنان با دراگان اسکوچیچ به بردهای بیرون از خانه ادامه داد و ۱۰۰ درصدی ماند. این دوازدهمین تجربه مرد کروات روی نیمکت تیم ملی بود. ۱۱ برد و یک تساوی تا به اینجا برای او به ثبت رسیده است.

ایران در کنار عربستان با ۱۳ امتیاز بهترین تیم‌های دور نهایی انتخابی جام جهانی در دور رفت نام گرفتند. هر ۲ تیم هشت گل به ثمر رسانده‌اند اما ایران با دریافت یک گل کمتر تفاضل بهتری دارد.

ملی‌پوشان با زدن هشت گل و دریافت ۲ گل به ترتیب دارای بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع (در کنار کره‌جنوبی) هستند. از حیث تفاضل گل نیز ایران در صدر تیم‌های آسیایی است.

سردار آزمون با گلی که به لبنان زد تعداد گل‌های زده خود را به عدد ۳۸ رساند و در کنار علی کریمی در رده چهارم بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی جای گرفت. میانگین گلزنی سردار در تیم ملی ۰.۶۸ بوده که با علی دایی، بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فقط ۰.۰۱ فاصله دارد.

ایران با هدایت دراگان اسکوچیچ در هر ۱۲ مسابقه خود موفق به گلزنی شده و در هیچ دیداری بدون گل زده از میدان خارج نشده است.

ایران برای دومین بار در زمان اسکوچیچ بازی را عقب افتاد اما شکست نخورد. این ماجرا یک بار در جدال با کره‌جنوبی رخ داده بود و حالا با لبنان ادامه پیدا کرد. نتیجه نهایی ایران در این ۲ مسابقه یک مساوی و یک برد بوده است.

تیم ملی فوتبال ایران باید روز سه‌شنبه در ششمین دیدار خود در دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف میزبانش سوریه برود. این دیدار در شهر امان، پایتخت اردن برگزار خواهد شد. در حال حاضر ایران با ۱۳ امتیاز صدرنشین گروه A به حساب می‌آید و سوریه با ۲ امتیاز قعرنشین است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس