کد خبر: 357412
۰
۰
نسخه چاپی

درآمدی برهویت بصری در عصرپساکرونا منتشر شد

کتاب "درآمدی بر هویت بصری در عصر پساکرونا" نوشته دکتر پرویز جمشیدی مهر و نصیبه عبدی پور در ۲۰۰ صفحه توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان قم منتشر شد.

درآمدی برهویت بصری در عصرپساکرونا منتشر شد

به گزارش قم پرس: جهاد دانشگاهی واحد استان قم، دکتر پرویز جمشیدی در گفتگویی بیان کرد: هدف اصلی این کتاب بررسی یکی از ابعاد هویت‌یابی افراد تحت عنوان هویت بصری است که در عصر پساکرونا افزایش بی‌سابقه‌ای یافته است.

جمشیدی ادامه داد: شیوع غیرمنتظره ویروس کرونا باعث تغییرات اساسی در روند آموزش گشت که به‌تبع آن دسترسی به گوشی‌های اندروید باقابلیت‌های فراوان به‌منظور آموزش مجازی فضای جامعه را هرچه بیشتر مستعد دسترسی به شبکه‌های اجتماعی فراهم نمود.

وی با بیان این که الزامات آموزش مجازی باعث شده تا خیل عظیمی از افراد به‌ویژه نوجوانان و جوانان با شبکه‌های اجتماعی آشنا شوند افزود: عدم برنامه‌ریزی توسط مسئولان ذی‌ربط در حوزه استفاده از این فضا، نداشتن سواد رسانه‌ای توسط افراد و خانواده‌ها، پنهان بودن هویت فرد، آزادی نسبی موجود در شبکه‌های اجتماعی و جذاب بودن آن از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی هستند که موجب شده تا لزوم بررسی ابعاد این فضا محسوس شود. از پیامدهای استفاده از شبکه‌های اجتماعی تقویت بعد بصری هویت می‌باشد که سعی شده تا در این پژوهش به آن پرداخته شود. همچنین تلاش شده تا به بررسی آموزش مجازی و تأثیرات هویتی - تربیتی آن نیز اشاره شود.

دکتر جمشیدی به محتوای کتاب اشاره کرد و گفت: در فصل اول به مفهوم هویت و نظریه‌پردازان آن پرداخته شده است. سعی شده تا در این فصل به متفکران حوزه روان‌شناسی و جامعه‌شناسی که در مورد هویت‌یابی به پژوهش پرداخته‌اند، اشاره شود.

جمشیدی بیان کرد: در فصل دوم به قدرت نرم و نظریه‌پرداز معروف آن جوزف نای اشاره خواهد شد. در قدرت نرم مؤلفه‌های فرهنگی مورد تأکید قرار می‌گیرند. در این روند باورهای افراد مدنظر و هدف بوده که با ظهور شبکه‌های اجتماعی بسترهای امر مذکور تسهیل شده است.

وی ادامه داد: فصل سوم به مؤلفه‌های عصر مدرن اختصاص‌یافته و جنبه‌های آن مورد واکاوی قرار گرفته است. در کنار جنبه‌های مثبت و منفی مدرنیته، به تأثیرگذاری آن بر سبک زندگی افراد جامعه اشاره خواهد شد.

جمشیدی در پایان گفت: فصل چهارم به فضای مجازی و آموزش به معنای عام کلمه اختصاص دارد. در این فصل ضمن بررسی تغییرات آموزش مجازی در حوزه تعلیم‌وتربیت و اثرات آن، به شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز پرداخته می‌شود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید