کد خبر: 357469
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

صداوسیما باید قم را پایگاه خود در نظر بگیرد

به گزارش روابط‌عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار پیمان جبلی رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با وی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر روی مساله کادرسازی در ۴۰ سال دوم انقلاب تاکید کرده‌اند که از کارهای اساسی و ریشه‌ای در پیشبرد اهداف شماست.

وی با بیان اینکه در صدا و سیما پس از انقلاب نسبت به کادرسازی اهتمام کافی نشده است، افزود: نباید کارهایی که در صدا و سیما تولید می‌شود، این طور باشد که وقتی از عوامل فیلم ها دعوت و تجلیل می‌شوند؛ قیافه بازیگران و کادر فنی در تضاد با آنچه در سریال‌ها بوده است، باشد؛ زیرا این زیبنده رسانه ما نیست.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید کار پیامبر(ص) ابلاغ و تبلیغ است، گفت: ابلاغ اقسام مختلفی دارد که در سیره پیامبر(ص) آمده است و در صدا و سیما باید به شیوه های ابلاغ پیامبر(ص) تاسی شود و جلوه‌ها و سبک تبلیغی پیامبر(ص) احصا و در صدا و سیما استفاده شود.

وی با بیان اینکه تعریف صدا و سیما در نظام جمهوری اسلامی ابلاغ دین خدا و اسلام ناب محمدی(ص) است، گفت: صدا و سیما باید در برابر اسلام آمریکایی و کسانی که بعد از عصر پیامبر(ص) اسلام را وارونه جلوه دادند، رسالت خود را ترسیم کند و به ترویج اسلام ناب محمدی(ص) بپردازد.

امام جمعه قم با بیان اینکه اطلاع رسانی، تبیین و شفاف سازی از حرکت های انحرافی از وظایف مهم صداوسیماست، گفت: صداوسیما مانند یک آینه برای جامعه است با این تفاوت که آینه شعور ندارد، ولی صدا و سیما ذی شعور است و عیوب و زیبایی های جامعه را با ظرافت و هنر به آن‌ها نشان می دهد.

وی با بیان اینکه شهر قم مقدس است، گفت: قم حرم اهل بیت(ع)، آشیانه اهل بیت(ع)، مرکز حوزه علمیه سرآمد در عالم تشیع، محل حضور مراجع عظام تقلید و مرکز انقلاب اسلامی است، بنابراین باید صدا و سیما در این شهر حضور ویژه داشته باشد و قم را یک پایگاه و مرکز برای اهداف خود در نظر بگیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، دیدار با مراجع تقلید و علما را در حد ابراز ادب دانست و گفت: کار راهبردی صدا و سیما نسبت به قم این است که تماس و ارتباط مستمر با قم داشته باشد، زیرا افراد و مراکزی که در قم هستند، حرف برای گفتن دارند و این حضور شما سبب فعال‌تر شدن مراکز دینی هم می‌شود، چون می‌بینند که حرف آن‌ها شنیده می‌شود.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) یک دختر و بانوی بی بدیل در اسلام هستند که در عین عالمه و معصومه بودن در راه خدا مهاجرت و جهاد داشته و تمدن سازی کرده‌اند، افزود: این الگو برای دختران ما ارزشمند است و صدا و سیما می تواند این الگوی موثر را به جامعه معرفی کند.

همچنین در این دیدار معاون فرهنگی و معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت نیز به فعالیت‌های حرم مطهر در ابعاد گوناگون خدمت رسانی و اطلاع رسانی به جامعه اشاره و بر ظرفیت های حرم مطهر حضرت معصومه(س) برای تولید محتوا در رسانه ملی تاکید کردند.

هدایتگری رسانه ملی مستلزم جلب اعتماد مردم است

رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار گفت: مهم‌ترین هدف ما در دوره جدید مدیریت صدا و سیما این است که منویات رهبر معظم انقلاب و اهداف بلند ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب به درستی در جامعه محقق شود.

پیمان جبلی با بیان اینکه هدف ما مبتنی بر اهداف بیانیه گام دوم انقلاب است، افزود: این مهم‌ترین تغییر و تحول فرهنگی در ۴۰ سال دوم انقلاب است که در قالب چهار جایگاهی است که رهبر معظم انقلاب برای سازمان صدا و سیما مقرر کرده اند که عبارت از دانشگاه برای نشر معارف، آسایشگاه چشم، روح و روان برای معارف و هنر سالم، قرارگاه پراکندن امید و نشاط در جامعه و قرارگاه مبارزه با امواج تحریف و تفتین است.

وی با اشاره به نقش صدا و سیما در هدایت فرهنگ جامعه و ترویج سبک زندگی گفت: ما با ۲ شعار هویت محوری و عدالت گستری این دوره را شروع کردیم تا به عدالت به عنوان نقطه هدف جامعه که هنوز محقق نشده است و تا رسیدن به آن فاصله داریم، توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه عدالت مفهوم گسترده و فراگیری است، گفت: عدالت اجتماعی به معنی دسترسی مردم به حاکمان و دسترسی مردم به رسانه است تا مردم خود را در رسانه ببینند و رسانه ملی بتواند امید مردم برای حل مشکلات و پیگیری مطالباتشان از مسئولان باشد.

جبلی افزود: همچنین عدالت به معنی تولید محتوا برای دسته بندی‌های مختلف اعم از سرگرمی، خبری، تحلیلی، معارفی، اقتصادی، طنز و… در دوره جدید صدا و سیما مد نظر است و اگر به مطالبات مردم می‌پردازیم به دستاوردهای نظام هم بپردازیم و در کنار آن ناکامی ها را هم نشان دهیم.

وی گفت: در حوزه هویت محوری هم فرهنگ ملی که آمیخته ای از دین، اخلاق، انقلاب، شهدا، آرمان‌ها و دغدغه‌های مردم است را لحاظ می کنیم و هویت امتی و بین المللی اسلام که در دهه‌های اخیر بر اثر سیاست‌های تفرقه افکنانه دشمن مخدوش شده است، مورد توجه قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که اعتماد مردم را به رسانه ملی و به تبع آن به نظام اسلامی بیشتر کنیم، افزود: هر چه رسانه ملی بیشتر مورد اعتماد و توجه مردم باشد، نقش هدایتگری آن هم بیشتر خواهد شد، ولی اگر به رسانه اعتماد نباشد و مرجعیت خود را پیدا نکرده باشد در شرایط لزوم نمی‌تواند نقش هدایتگری خود را به خوبی ایفا کند.

وی در رابطه با تولید آثاری در رابطه با اهل بیت(ع) و حضرت معصومه(س) گفت: شخصیت اهل بیت(ع) به گونه ای است که نمی شود به صورت مستقیم به آن‌ها پرداخت و هر کسی به خود جرات این کار را نمی دهد.

جبلی افزود: از طرف دیگر کار در رابطه با اهل بیت(ع) از نظر کیفیت باید الف ویژه باشد که تولید این گونه آثار مستلزم هزینه بالایی است، اما اگر این امکان وجود داشت که عشق و محبت مردم و کسانی که زندگی خود را وقف حضرت می کنند را در مسیر ساخت تولیدات فرهنگی به کار بگیریم، تاثیرات خوبی خواهد داشت.

پیمان جبلی رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، امروز با سفر به شهر قم با تعدادی از مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه دیدار و گفت‌وگو کرد. /

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس