کد خبر: 357471
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

نظرسنجی محدودیت تردد شبانه، مانع از عادی‌انگاری و مقابله با کرونا نشد

طرح ممنوعیت تردد شبانه که از سال گذشته و همزمان با شیوع کرونا وضع شد مخالفت‌هایی را به دنبال داشت. در روز ۲۹ آبان ماه سال جاری رییس‌جمهوری دستور لغو این طرح را صادر و پس از ساعاتی این طرح لغو شد . با توجه به مخالفت های انجام شده با این طرح و پیش از دستور لغو آن توسط رییس‌جمهوری ، اداره کل پژوهش و بررسی‌های خبری ایرنا موضوع نظرسنجی آنلاین هفته خود را به «منع تردد شبانه » اختصاص داد . پرسش‌های این نظرسنجی در روزهای ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه سال جاری روی سایت ایرنا قرار گرفت و ۱۱ هزار ۵۰۰ نفر در این نظرسنجی آنلاین شرکت کردند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی «ایرنا» در افکارسنجی آنلاین خود از مخاطبانش خواست تا اعلام کنند با توجه به شرایط و تصمیمات فعلی ستاد کرونا چقدر با ادامه منع تردد شبانه موافق هستند؟ ۶۷.۱ درصد پاسخگویان «اصلا»‌ با ادامه منع تردد شبانه موافق نیستند. ۱۳.۶ درصد میزان موافقت خود را با منع تردد شبانه «زیاد »‌،‌۱۰.۶ درصد «کم»‌ و ۸.۷ درصد «تاحدی»‌ اعلام کردند.

همچنین نتایج این بررسی نشان می‌دهد؛ از نظر ۵۶.۶ درصد پاسخگویان منع تردد شبانه «اصلا» نتوانسته در جلوگیری از عادی انگاری و مقابله با کرونا موفق عمل کند . ۱۹ درصد پاسخگویان میزان موفقیت این طرح را در جلوگیری از عادی انگاری و مقابله با کرونا «کم»‌ ، ۱۳.۸ درصد « تاحدی»‌ و ۱۰.۶ درصد « زیاد »‌دانستند.

در این نظرسنجی ۵ پرسش ؛ ۱- شما چه میزان قانون منع تردد شبانه را رعایت می کنید ؟ ۲- به نظر شما منع تردد شبانه چقدر در جلوگیری از عادی انگاری و مقابله با کرونا موفق عمل کرده است ؟ ۳- با توجه به شرایط و تصمیمات فعلی ستاد کرونا چقدر با ادامه منع تردد شبانه موافق هستید ؟ ۴- آیا منع تردد شبانه بر روند زندگی شما تاثیر منفی گذاشته است ؟ ۵- با توجه به تزریق واکسن شهروندان چقدر با تصمیمات جدید ستاد کرونا (بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها ، تغییر ساعات طرح ترافیک و ... ) موافق هستید؟ مطرح شد.

بر اساس نتایج به دست آمده ؛ ۴۰.۳ درصد پاسخگویان اعلام کردند که قانون منع تردد شبانه را « زیاد »‌رعایت می کنند . از سویی دیگر ۲۹.۱ درصد اظهار کردند که این قانون را « اصلا »‌ رعایت نمی کنند . ۱۹.۲ درصد میزان رعایت قانون منع تردد شبانه را از سوی خود «‌تاحدی »‌ و ۱۱.۴ درصد »‌کم »‌ بیان کردند.

از مخاطبان خواسته شد تا میزان موافقت خود را با تصمیمات جدید ستاد کرونا و با درنظر گرفتن تزریق واکسن شهروندان برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و ... اعلام کنند ؛ ۳۵.۶ درصد پاسخگویان در پاسخ این خواسته گزینه «اصلا »‌ را انتخاب کردند . ۲۶.۲ درصد به گزینه «زیاد »‌رای دادند. ۲۲.۸ درصد پاسخگویان گزینه «‌تاحدی »‌و ۱۵.۴ درصد گزینه «‌کم »‌را انتخاب کردند.

در پاسخ به سوال آیا منع تردد شبانه بر روند زندگی شما تاثیر منفی گذاشته است ؟ ۳۳.۸ درصد گزینه «زیاد»‌، ۲۶.۶ درصد گزینه «اصلا» ،‌۲۴ درصد گزینه «‌تاحدی» ‌و ۱۵.۶ درصد گزینه «کم »‌ را انتخاب کردند.

منع تردد شبانه، جلوی عادی انگاری و مقابله با کرونا را نگرفت

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به منظور اطلاع‌رسانی و کسب آرای عمومی در مورد موضوع‌ها و مسایل مختلف جامعه از ۲۹ مهر ماه سال ۱۳۹۹ برنامه «افکارسنجی» آنلاین را برای نخستین‌بار در تارنمای اصلی خود راه‌اندازی کرد.

ایرنا ضمن قدردانی از مشارکت مخاطبان در این رویکرد پژوهشی، تاکنون توانسته دیدگاه‌ها و مطالبات عمومی را در ۵۵ نظرسنجی برگزار شده در مورد موضوع‌های مختلف از جمله همه‌گیری ویروس کرونا، محدودیت‌های کرونا، خرید آنلاین و وضع بورس، خودرو، بازار مسکن، آلودگی هوا، افزایش نرخ ارز، ادامه محدودیت‌های کرونایی، هتک حرمت مسوولان، افزایش پهنای باند، انتخابات ۱۴۰۰، بازارهای مالی، انتخابات شوراها، چهارشنبه آخر سال، سفرهای نوروزی، نگاه مردم به سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، روز طبیعت، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، چالش های رونق تولید، ارزهای دیجیتال، انتخابات ریاست جمهوری، بحران کم آبی، بازار ارز، تبلیغات در انتخابات ریاست جمهوری، تاثیر خشکسالی بر کشور، وعده ها و شعارهای تبلیغاتی، مناظره‌های انتخاباتی، فرجام مناظره ها، مشارکت در انتخابات و اولویت‌های رییس جمهوری منتخب، نحوه پرداخت یارانه در دولت آینده، بحران کم آبی، روند واکسیناسیون کرونا، تاثیرات قطع برق، حمایت از تولید داخلی، اولویت های دولت سیزدهم، چرخش های تحول آفرین دولت، روند واکسیناسیون، بازگشایی مدارس، آزادسازی واردات خودرو ، برنامه شاد ، شبکه های اجتماعی ، سفرهای استانی رییس جمهور ، طرح پیش فروش خودرو ، واکسن گریزی ، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و منع تردد شبانه مطرح کند.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس