کد خبر: 357582
۰
۰
نسخه چاپی

وضعیت کرونایی قم آبی شد

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفته بود، ۲۰ شهریورماه سال جاری در رنگ‌بندی جدید کرونایی کشور، به رنگ نارنجی و از ابتدای آبان ماه به رنگ زرد در آمده بود.

بر اساس جدیدترین اطلاعیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور هم اکنون هیچ کدام از شهرهای ایران در وضعیت قرمز این بیماری قرار ندارند.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید ۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌ دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست ‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده‌ است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید