کد خبر: 357634
۰
۰
نسخه چاپی

مسابقات بومی محلی قم در ۵ رشته ورزشی برگزار شد

احمدکشوری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مسابقات ورزشی و بازی های بومی و محلی در روستاهای جنت آباد، حسین آباد میش مست، لنگرود و شهر قنوات بخش مرکزی قم با معرفی نفرات برتر ترتیب یافت.

وی ادامه داد: این رقابت ها در پنج رشته دوچرخه سواری،دوی سرعت، طناب کشی، هفت سنگ مهارتی و دارت با شرکت ۵۰ شرکت کننده برگزار و در پایان به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

مسابقات بومی محلی قم در ۵ رشته ورزشی برگزار شد

کشوری همچنین بیان کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج جشنواره بازی های بومی و محلی و همگانی دختران در مدرسه دخترانه جهاد جعفریه با شرکت بیش از ۱۰۰ نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی برگزار شد.

وی یادآور شد: دراین جشنواره که با همکاری فرمانداری شهر جعفریه ترتیب یافت به تمامی نفرات شرکت کننده و نفرات برتر هر مقطع تحصیلی هدایا و جوایزی از سوی هیات روستایی و بومی و محلی اهداگردید.

مسابقات بومی محلی قم در ۵ رشته ورزشی برگزار شد

شهر قنوات در بخش مرکزی استان قم قرارگرفته و فاصله آن با شهر قم حدود ۱۰ کیلومتر است، این شهر در سال ۷۹ با ادغام روستاهای حاجی‌آباد لک‌ها، مرادآباد، والیجرد و حسن‌آباد ایجاد شد و از سابقه تاریخی قابل‌توجهی برخوردار است و گویش برخی از مردم ساکن در این شهر به زبان لکی است.

این شهر در مناطق خشک و کویری قم قرارگرفته است و درگذشته از طریق حفر قنات، آب موردنیاز مردم منطقه تامین می‌شد و به دلیل همین پیشینه تاریخی به نام شهر قنوات شناخته می‌شود؛ قنوات پس از شهر قم دومین شهر پرجمعیت استان است و جمعیت آن به حدود ۱۸ هزار تن می‌رسد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید