ضریب پوشش واکسن کرونا در روستاهای استان سمنان تقویت شود

به گزارش قم پرس سید محمدرضا هاشمی شامگاه شنبه در جلسه ستاد ملی کرونا به میزبانی سالن یادگار امام استانداری سمنان ضمن بیان اینکه دو شهرستان شاهرود و دامغان در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های سمنان، گرمسار، سرخه، مهدی‌شهر در وضعیت رنگ‌بندی کرونایی زرد هستند، ابراز داشت: تنها دو شهرستان آرادان و میامی در رنگ‌بندی کرونایی آبی قرار دارند.

وی بابیان اینکه خروج همه شهرهای استان سمنان از وضعیت قرمز به معنای پایان کرونا نیست، افزود: سلامت مردم از اولویت‌ها است و در این خصوص باکسی تعارف نداریم لذا برای آبی شدن سایر شهرها و ثبات وضعیت باید پروتکل‌های بهداشتی با شدت بیشتری رعایت شود.

استاندار سمنان بابیان اینکه بازدیدها و نظارت در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در استان بخصوص در حوزه مدارس و اصناف باقدرت باید ادامه یابد، ابراز داشت: دانش‌آموزانی که شرایط واکسن داشته و هنوز دریافت نکردند، حتماً نسبت به دریافت آن اقدام کنند و در حوزه روستایی نیز اقدامات برای افزایش پوشش ضریب واکسیناسیون کرونا می‌بایست تقویت شود.

هاشمی با بیان اینکه اقناع‌سازی مردم در خصوص رعایت پروتکل‌ها و واکسیناسیون باید پیگیری جدی‌تری شود، تصریح کرد: در حوزه شهری و روستایی به جهت مراقبت از سلامت دانش آموزان، بازدیدهای سرزده از مدارس در خصوص نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک در دستور کار قرار گیرد.

وی بابیان اینکه در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف و کسبه، نظارت‌ها و بازدیدها به صورت مستمر و جدی ادامه‌دار باشد، افزود: در صورت تداوم و تکرار عدم رعایت دستورالعمل‌ها از سوی اصناف متخلف برخورد جدی و پلمپ باید صورت گیرد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید