کد خبر: 357743
۰
۰
نسخه چاپی

۱۱۴ هزار تن محصول صنعتی و معدنی طی هفت‌ماه از قم صادر شد

محمود سیجانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: این صادرات در بخش صنعت،‌ معدن و صنایع معدنی، بازرگانی، صنایع دستی و فرش دستباف به ارزش ۱۳۶ میلیون دلار بوده‌است و این روند تا پایان سال افزایشی است.

وی ادامه داد: اکنون بسیاری از صنعتگران استان درحوزه صادرات ورود پیدا کردند و تعداد زیادی از محصول‌های تولید شده در قم به دلیل کیفیت بالای ساخت و همچنین داشتن سایر ملاک‌های موفقیت در کسب بازار همچون طراحی جذاب به سایر کشورهای جهان صادر می‌شود.

وی با اشاره به این که تولیدکنندگان استان افزایش بازارهای هدف صادراتی را در دستور کار خود دارند،‌ گفت: امروز کالاهای صادراتی تولید شده در قم علاوه بر بازار کشورهای همسایه در سایر بازارهای بین‌المللی نیز عرضه می‌شود.

سیجانی بیان داشت: تقویت صادرات در شرایط کنونی علاوه بر گسترش تولید و اشتغال، موجب تامین ارز مورد نیاز کشور است و به همین دلیل مسئولان استان، حمایت از صادرکنندگان را به عنوان راهبردی مهم در توسعه اقتصادی دنبال می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در کنار اهتمام به صادرات، صنعتگران قمی طی سال‌های اخیر در زمینه تامین نیاز بازار داخلی نیز نقش بسیار موثری ایفا کردند و در حد توان خود اجازه ندادند تحریم‌های ظالمانه دشمنان موجب توقف تولید کالاهای مورد نیاز مردم شود.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید