کد خبر: 357796
۰
۰
نسخه چاپی

۴۳۹ جواز تاسیس صنایع ایجادی در قم صادر شد

محمود سیجانی روز پنجشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،تاکید کرد: شاخص‌های عملکرد حوزه تولید و صنعت استان طی شش ماهه سپری شده از سال‌جاری به خصوص دربخش صدور جواز تاسیس که رغبت به سرمایه‌گذاری جدید را نشان می‌دهد، بسیار امیدوار کننده‌است.

وی افزود: علاوه برصدور مجوزهای ایجادی، ۳۶ فقره جواز تاسیس توسعه‌ای (توسعه واحدهای موجود) نیز با حدود ۱۰ هزارمیلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای یکهزار و ۳۱۲ تن در بخش صنعت استان قم صادر شد.

وی ادامه داد:‌ درمجموع تعداد کل جواز تاسیس موجود استان دوهزار و ۷۵ مجوز با پیش‌بینی ایجاد اشتغال برای ۵۳ هزارتن و سرمایه‌گذاری ۵۱۶هزار و ۵۷۶ میلیارد ریال است که این شاخص میل و رغبت به سرمایه‌گذاری جدید درقم را مشخص می‌کند.

سیجانی گفت: همچنین طی شش ماهه اول سال، تعداد ۷۰ فقره پروانه بهره‌برداری ایجادی با هفت هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای دوهزار و ۳۸۴ تن و تعداد ۴۴ فقره پروانه بهره‌برداری توسعه‌ای (توسعه واحدهای موجود) با سه هزار و ۲۶۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای ۸۳۴ تن صادر شده‌است.

وی با تاکید بر جایگاه رو به رشد فعالیت‌های صنعتی درقم، بیان کرد: در مجموع تعداد ۲۳هزار۳۴ فقره پروانه بهره‌برداری با اشتغالزایی۶۰هزار و ۸۲۶ تن و سرمایه‌گذاری ۸۰هزار میلیارد ریال در استان موجود است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۸۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود دو هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید