مجموع فوتی‌های کرونا در چهارمحال و بختیاری به هزار و ۷۲۹ نفر رسید

مجید شیرانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۸۶ هزار و ۳۰۴ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است که تعداد فوتی‌های ناشی از این ویروس ۲ درصد مجموع مبتلایان را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: با انجام واکسیناسیون به ویژه برای گروه سنی بالای ۶۰ سال که بیش از ۹۰ درصد این گروه سنی در استان به طور کامل علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند تعداد فوتی‌ها در این گروه سنی کاهش یافته و بیشترین درصد فوتی متوجه افرادی است که تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند.

شیرانی در ادامه از شناسایی ۴۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۱ نفر بستری شدند و ۳۱ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری مجموع بستری‌های مبتلای قطعی به کرونا در استان را ۸۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد حال عمومی ۱۵ بیمار وخیم است و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

شیرانی روند شیوع کرونا در استان را کاهشی اعلام کرد و افزود: چنانچه درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی با همراهی و همکاری مردم استان افزایش پیدا کند نگرانی از شیوع موج ششم کمتر می‌شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس جدیدترین رنگبندی شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، فارسان، کیار، اردل، بن، سامان و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) و شهرستان کوهرنگ در وضعیت آبی (کم‌خطر) قرار گرفته است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید