کد خبر: 357899
۰
۰
نسخه چاپی

برگزاری بیست و سومین مانور سراسری ایمنی در برابر زلزله در مدارس استان قم

بیست و سومین مانور ایمنی در برابر زلزله با شعار «آمادگی در برابر زلزله در شرایط پاندمی» همزمان با سراسر کشور در مدارس سطح استان قم برگزار شد.

برگزاری بیست و سومین مانور سراسری ایمنی در برابر زلزله در مدارس استان قم

به گزارش قم پرس: جمعیت هلال احمر استان قم، بیست و سومین مانور ایمنی در برابر زلزله با شعار «آمادگی در برابر زلزله در شرایط پاندمی» در ساعت 10:15 امروز صبح با پخش آژیر زلزله از رادیو ایران همزمان با سراسر کشور با مشارکت 160 نفر از دانش‌آموزان دبيرستان دخترانه امامت ناحیه یک آموزش و پرورش استان قم و با حضور مهندس اروجی مدير کل مدیریت بحران استانداری، شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش، بهرامی مديرعامل و جمعی از مسئولین جمعیت هلال احمر و مسئول سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش استان قم با توجه به وضعیت آبی کرونایی استان به صورت حضوری برگزار شد.

براساس این گزارش، این مانور به مناسبت 8 آذر ماه روز ملی ایمنی مدارس در برابر زلزله به صورت همزمان در مدارس دیگر سطح استان، شهرهای کهک، جعفریه و بخش‌های تابعه در دو محور «پناهگیری صحیح» و «خروج اضطراری ایمن» اجرا شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم در حاشیه‌ی این مانور با اشاره به فعالیت کانون دانش‌آموزی این جمعیت گفت: دانش‌آموزان مدارس نیز می‌توانند با عضویت در این کانون دوره‌های امداد و کمک‌های اولیه را بگذرانند تا بتوانند در حوادث و سوانح به عنوان سفیران امداد و نجات فعالیت کنند و شعار هر خانواده یک امدادگر نیز تحقق یابد.

بهرامی افزود: جمعیت هلال احمر استان قم این آمادگی را دارد در صورت همکاری آموزش و پرورش و ابلاغ به مدیران مدارس سراسر استان، آموزش‌های امدادی را به دانش‌آموزان ارائه دهد.

وی در پایان با طرح یک مسابقه برای دانش‌آموزان گفت: به نفرات برتری که درباره شعار امسال بیست و سومین مانور ایمنی در برابر زلزله بهترین مطلب را ارائه دهند هدایای نفیسی از سوی جمعیت هلال احمر استان قم اهداء خواهد شد.

لازم به ذکر است تاکنون 2000 دانش آموز در قالب 20 مدرسه دوره های آموزشی آمادگی در برابر وقوع زلزله را فرا گرفتند.

گفتنی است: این مانور همه ساله به عنوان بزرگترین فعالیت آموزش همگانی کشور در حیطه ایمنی مدارس در برابر زلزله برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

برگزاری بیست و سومین مانور سراسری ایمنی در برابر زلزله در مدارس استان قم

برگزاری بیست و سومین مانور سراسری ایمنی در برابر زلزله در مدارس استان قم

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید