رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری به ۵۵ درصد رسید

سید راشد جزایری روز دوشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: همچنین میزان رعایت پروتکل‌های از سوی صنوف ۶۸ درصد و در امکان عمومی ۶۹ درصد گزارش شده است.

وی بیشترین درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان را مربوط به ادارات و سازمان‌های استان با ۹۳ درصد اعلام کرد و گفت: این در حالی است که کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها به پاساژها، مطب‌های پزشکی، داروخانه‌ها و پایانه‌های درون و برون‌شهری استان با ۶۰ درصد رعایت، اختصاص دارد.

جزایری در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان نیز اظهار داشت: با توجه به بازدیدی که تیم‌های نظارت بر ۱۰۰ درصد مدارس استان انجام دادند در حال حاضر ۷۸.۸ درصد پروتکل‌ها در مدارس استان رعایت می‌شود.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: طی بازدید بازرسان ۴۷۵ مورد تذکر در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس داده شده است.

جزایری به دستورالعمل بازگشایی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: تکمیل چک لیست خودارزیابی از سوی مدیران مدارس برای صدور مجوز بازگشایی، واکسیناسیون دست‌کم ۸۵ درصد دانش‌آموزان، کارکنان و معلمان مدارس، تعداد افراد حاضر در هر کلاس ۱۵ نفر با احتساب ۱.۵ متر فاصله و ۲.۲۵ متر مربع مساحت برای هر نفر، ارائه تست منفی pcr برای افراد دارای شرایط که اقدام به تزریق واکسن نکرده‌اند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده ماسک و تهویه کلاس‌ها از جمله این شروط است.

وی در ادامه به تداوم اجرای واکسیناسیون علیه کرونا در استان اشاره کرد و افزود: تاکنون یک میلیون و ۴۵۸ هزار و ۲۷۳ دُز واکسن به استان تحویل داده شده که ۸۹ درصد آن تزریق شده است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تاکنون ۸۵ درصد جمعیت استان دُز نخست و ۷۰ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

جزایری گفت: همچنین ۹۵.۵ درصد فرهنگیان دُز نخست و ۸۲ درصد نوبت دوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

وی افزود: درصد واکسیناسیون در استان در مقایسه با میانگین کشوری یک درصد بالاتر است.

به گزارش ایرنا، بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، فارسان، کیار، اردل، بن، سامان و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) و شهرستان کوهرنگ در وضعیت آبی (کم‌خطر) قرار گرفته است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید