کد خبر: 357911
۰
۰
نسخه چاپی

هوش مصنوعی نقش موثری در پیشبرد علوم دینی دارد

به گزارش عصر دوشنبه روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در دیدار مسئولان ستاد راهبردی فن‌آوری‌های هوشمند حوزه با اشاره به استفاده از هوش مصنوعی در دنیای امروز و لزوم توجه جدی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به آن اظهار داشت: ما نه تنها نباید از دنیا عقب بمانیم بلکه با استعداد سرشاری که در ایران و ایرانی‌ها وجود دارد باید بتوانیم جلوتر از آنها گام برداریم.

وی با تاکید بر اینکه دین یک مجموعه فردی نیست، بلکه یک مجموعه اجتماعی است بیان داشت: همان‌گونه که در فرمایش‌های امام (ره) و رهبر معظم انقلاب نیز است، دین برای مسائل مختلف اقتصادی، سیاسی، اخلاقی و اجتماعی حرف دارد.

عضو جامعه مدرسبن با بیان اینکه در ۲ دهه اخیر در زمینه تحقیق و پژوهش در مسائل دینی قدم‌های خوبی برداشته شده است گفت: هر چه جلو می‌رویم، میدان خیلی وسیع‌تر و گسترده‌تر است و روشن است که بدون استفاده از تکنولوژی‌ها و علم روز، نمی‌توانیم به آن هدف متعالی برسیم، هوش مصنوعی وقتی به میدان بیاید و مورد استفاده پژوهشگران قرار گیرد، جوهر و ارزش دین شکوفا می‌شود.

وی با یادآوری اینکه وقتی رایانه به میدان آمد ما با آن نتایج خوبی را در زمینه آموزش علوم دینی و تحقیق و پژوهش به دست آوردیم گفت: هوش مصنوعی یک صنعت بسیار پیچیده‌تر، عمیق‌تر و از حیث نتیجه گسترده‌تر از رایانه است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار با تاکید بر اینکه حوزه به علم روز و استفاده از آن توجه دارد، گفت: وقتی رایانه وارد کشور شد، حوزه جزو نخستین مراکزی بود که به آن پرداخت و این توجه و بیداری و ذکاوت حوزه را می‌رساند که همراه با علم حرکت می‌کند، البته این کافی نیست بلکه باید جلوتر باشیم و موضوع‌ها را پیش‌بینی کنیم.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید