مردم سه شهرستان جنوب فارس ۳۰۵ هزار دُز واکسن کرونا دریافت کردند

وحید یگانه روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: استقبال مردم اگرچه در اوایل ضعیف بوده اما در ادامه به ویژه ظرف یک ماه گذشته با توجه به همکاری مطلوب مردم ، رسانه ها ، آموزش و پرورش و سایر نهادهای مربوطه روند بهتری یافته است.

یگانه ادامه داد: میزان پوشش واکسیناسیون در جمعیت بالای ۱۲ سال سه شهرستان لارستان، خنج و اوز تاکنون ۷۴ و در جمعیت بالای ۱۸ سال نیز ۷۳ درصد است. میانگین پوشش واکسیناسیون دُز اول و دوم در جمعیت بالای ۱۲ سال ۶۴ درصد و در جمعیت ۱۸ سال این شهرستان ها نیز تاکنون ۶۲ درصد گزارش شده است.

یگانه ادامه داد: میزان مطلوب و قابل قبول پوشش واکسیناسیون بالای ۹۵ درصد است که برای رسیدن و تحقق این هدف نیاز به همت بیشتری از سوی مردم و همه نهادها از جمله اعضای ستاد کرونا در سطح شهرستان داریم.

وی تصریح کرد: البته یکی از ایرادهای اساسی در این راستا نیز عدم ثبت اطلاعات است که از هفته جاری این مهم نیز در دستور ویژه قرار گرفته است.

یگانه با شاره به همراهی و نقش آفرینی برخی دستگاه ها اعم از هلال احمر، مجموعه بسج، آموزش و پرورش ، پلیس و سایر نهادهای عضو ستاد مدیریت کرونا در فرآیند پوشش واکسیناسیون نیز گفت: در همین راستا رقمی افزون بر ۱۵ میلیارد ریال به عنوان حق الزحمه این نیروها و تجهیزات سالن ها از سوی دانشکده علوم پزشکی لارستان پرداخت شده است.

وی یادآور شد: روز گذشته یکی از سالن ها (سالن تخی) در لار نیز تعطیل شده و مردم می تونند برای تزریق واکسن به سالن باقریه در شهر جدید لار مراجعه کنند.

معاون دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: تاکید می کنیم که نباید با تزریق واکسن، کرونا را تمام شده تلقی کرد دوری از تجمع ها و رعایت فاصله گذاری ها و زدن واکسن باید در دستور جدی و اولویت باشد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان فارس با توجه به احتمال ورود سویه جدید کرونا و انتقال و گسترش آن به کشورمان نیز تاکید کرد که نظارت و کنترل پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی لارستان تشدید شده است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار از شهرستان های جنوبی فارس با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر ، در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید