۱۳.۶ درصد جمعیت هدف رشت تصمیم به تزریق واکسن کرونا نگرفته‌اند

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی فتح اللهی روز دوشنبه در جلسه ستاد کرونا شهرستان رشت اظهار داشت: جمعیت هدف شهرستان رشت برای تزریق واکسن کرونا ۸۴۵ هزار و ۳۸۲ نفر است که از این تعداد ۷۳۰ هزار نفر شامل ۸۶.۴ درصد دز اول و ۶۴۳ هزار نفر شامل ۷۶ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به تزریق دز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۶۰ سال، کادر درمان و بیماران خاص افزود: تاکنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ درصد از جمعیت هدف شامل ۱.۴ درصد دز سوم واکسن کرونا را در شهرستان رشت دریافت کرده اند.

فرماندار شهرستان رشت درباره آمار مربوط به تزریق واکسن به دانش‌آموزان ۱۲ سال به بالا بیان داشت: دُز اول واکسن کرونا به ۵۷ هزار دانش آموز شامل ۸۷ درصد و دز دوم به ۴۳ هزار نفر شامل ۶۶ درصد از دانش‌آموزان شهرستان رشت تزریق شده است.

فتح اللهی با بیان اینکه ادارات و بانک‌های شهرستان رشت موظفند تا آمار دقیق مربوط به واکسیناسیون پرسنل خود را به ستاد کرونا شهرستان ارائه دهند و با توجه به مصوبه کشوری برای واکسن نزدها محدودیت های لازم اعمال و طبق ضوابط اداری برخورد شود، گفت: ارائه هرگونه خدمات در بخش اصناف نیز مشروط به تزریق واکسن و داشتن کارت واکسن شود.

وی در ادامه با اشاره به لغو تردد شبانه از هفته گذشته با دستور رئیس جمهوری اظهار داشت: بر این اساس در سطح شهرستان نیز هیچگونه محدویتی تردد شبانه وجود ندارد اما تردد بین استانی با در نظر گرفتن رنگ بندی شهرها ادامه دارد.

فرماندار شهرستان رشت افزود: بخشداران با استفاده از ظرفیت دهیاران، پایگاه های مقاومت بسیج و خانه های بهداشت آمار دقیق مربوط به واکسن نزده ها را روستا به روستا ارائه دهند و با اعمال طرح های اقناعی برای به اتمام رساندن پروسه واکسیناسیون در سطح روستاها تلاش کنند.

شهرستان رشت در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد، طبق اخرین ارزیابی نرم افزار ماسک، ۱۴ شهرستان گیلان شامل املش، سیاهکل، شفت، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رشت، خمام، بندرانزلی، فومن، تالش، رودسر، صومعه‌سرا و ماسال آبی هستند و شهرستان های رضوانشهر، رودبار وآستارا نیز در رنگ بندی زرد کرونایی قرار دارند.

هم اکنون ٢٣٣ بیمار مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های گیلان بستری هستند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید