مجوز صادرات ۲۰ درصد تولیدات داخلی واکسن کرونا صادر شد

دکتر کمال حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه واکسیناسیون کشور تقریبا به حدی از اشباع رسیده است و به اندازه کافی و مورد نیاز واکسن ذخیره داریم، ستاد سلامت وزارت بهداشت مصوب کرد که ۲۰ درصد واکسن های تولید داخل اجازه صادرات دارند.

وی اظهار داشت: کشورهایی که تمایل به واکسن های داخلی دارند، می توانند از این واکسن های ایرانی استفاده کنند.

حیدری در پاسخ به اینکه با توجه به صدور این مجوز، آیا آمادگی لازم برای صادرات واکسن های داخلی کرونا داریم، گفت: تمهیدات لازم در این زمینه انجام گرفته است و تولیدکنندگانی که تمایل دارند، می توانند این مقدار تولیدات خود را صادر کنند.

استفاده از واکسن‌های داخلی برای دز یادآور

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در دز یادآور از تولیدات داخلی استفاده شود، اظهار داشت: در صدد هستیم که در دز یادآور از تولیدات داخلی استفاده کنیم و اقداماتی در این زمینه آغاز شده است.

حیدری بیان داشت: واکسن های داخلی کرونا از ایمنی زایی و کارایی خوبی برخوردار هستند و می توان از آنها در دز یادآور استفاده کرد.

معاون وزیر بهداشت به آغاز تزریق دز سوم به سالمندان اشاره و خاطر نشان کرد: هموطنان بالای ۶۰ سال و بیماران خاص که چهار ماه از تزریق دز دوم آنها گذشته است، حتما برای دز سوم واکسن کرونا مراجعه کنند.

حیدری ادامه داد: وزارت بهداشت از دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته است که برای اطلاع رسانی به مردم در این زمینه برنامه ریزی کنند تا نحوه توزیع واکسن‌ها مشخص باشد.

دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز یکشنبه هفتم آذر ماه در حاشیه همایش ملی رهاورد خدمت (۱۰۰ روز توفیق خدمت، ۱۰۰ میلیون دز تزریق سلامت) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در ادامه روند واکسیناسیون از واکسن های داخلی کرونا استفاده بیشتری می کنیم، گفت: در صورتی که نیاز داخلی تامین شود، می توان وارد مرحله صادرات این واکسن ها شد.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان داخلی فعلا تا ۲۰ درصد تولیدات خود می توانند صادر کنند، اگر در آینده نیاز داخلی به واکسن مرتفع شد، این درصد افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، طبق آخرین اطلاعات وزارت بهداشت

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید