۷۰ درصد بیماران بدحال کرونایی خراسان رضوی در مشهد بستری هستند

دکتر محمد پهلوان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون ۱۴۳ بیمار بدحال کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند که ۱۰۸ مورد از آنها در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت معالجه قرار دارند که این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد، ۱۵ شهرستان دیگر را زیر پوشش دارد.
وی بیان کرد: اکنون ۵۳۷ بیمار کرونایی در بیمارستان های خراسان رضوی بستری هستند که این تعداد کمترین میزان بستری در ۱۰ روز گذشته بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد بستری‌شدگان روزانه مبتلا به کرونا در استان خراسان رضوی به ۱۸۷ نفر رسیده است.
مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پوشش فراگیر واکسیناسیون و فاصله‌گذاری اجتماعی برای پیشگیری از سویه جدید کرونا در بین شهروندان تاکید کرد.
در حال حاضر ۵۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان خراسان رضوی بستری هستند.
هم اکنون از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ شهرستانی در استان در شرایط قرمز کرونایی ندارد.
تاکنون حدود ۷۰ درصد از جمعیت استان خراسان رضوی نوبت اول و دوم واکسن خود را دریافت کرده اند.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته چهار هزار و ۳۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۶۴۵ نفر از آنها بستری شدند.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۱۹۲ نفر رسیده است.
در این مدت، ۸۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۷۱۱ نفر رسید.
تا کنون پنج میلیون ۸۷۳ هزار و ۴۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
سه هزار و ۳۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.
همچنین تا کنون ۵۷ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۷۴ نفر دُز اول، ۴۶ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۱۶۲ نفر دُز دوم و ۹۹۵ هزار و ۹۷۲ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۵ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۲۰۸ دُز رسیده است.
در شبانه روز گذشته ۲۷۵ هزار و ۸۳۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
اکنون ۲۲ شهر کشور در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد و ۲۱۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت قرمز نیست.
"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۶۱ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۲۴۸ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۲۲۰ هزار و ۲۲۵ نفر را گرفته است. ۲۳۶ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۹۰۱ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.
آمریکا در این میان با ۴۹ میلیون و ۹۹ هزار و ۵۹۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۷۹۹ هزار و ۴۱۴ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و انگلیس بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه هشتم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید