واکسیناسیون مادران باردار خراسان رضوی به ۸۸.۵ درصد رسید

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد احمدیان روز سه شنبه با بیان اینکه ۱۹ هزار و ۸۹۴ نفر، معادل ۵۱.۳ درصد مادران باردار نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود: تزریق نوبت سوم واکسن‌ کرونا ویژه سالمندان بالای ۶۰ سال و بیماران خاص و صعب‌العلاج است که شامل مادران باردار نمی‌شود و از این گروه از مادران درخواست داریم برای دریافت دُز سوم واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند.

وی ادامه داد: میزان واکسیناسیون انجام شده مادران باردار در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نخستین روز انجام واکسیناسیون کرونا تا به امروز قابل قبول بوده است.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: تاکنون چهار هزار و ۵۶۰ مادر باردار واجد شرایط هنوز به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه نکرده‌اند که تعدادی از آنها به دلیل بیماری با تشخیص پزشک انجام این کار را به تأخیر انداخته‌اند که عذرشان موجه است، اما تعدادی دیگر هم هستند که متأسفانه همچون دیگر گروه‌های جامعه تحت تأثیر اخبار کذب و نادرست واکسن‌هراسی قرار گرفته‌اند که این مساله وجهه علمی ندارد و هیچ‌یک از افراد جامعه، از جمله مادران باردار نباید تحت تأثیر موارد ناصحیح و ادعاهای فاقد سند و مدرک علمی قرار بگیرند.

دکتر احمدیان افزود: واکسن کرونا هیچگونه آسیبی به مادر باردار و جنین وارد نمی‌کند و بارداری و فرزندآوری سالم و بی‌دغدغه مضر نیست، بلکه مفید هم است، و باید باورهای غلط ایجاد شده در ذهن خود در این خصوص را اصلاح کنیم؛ همچنین بانوانی هم که هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و می‌خواهند باردار شوند منعی در این خصوص ندارند و هیچگونه نیازی به ایجاد یک فاصله زمانی خاص از زمان دریافت واکسن تا شروع دوره بارداری وجود ندارد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ۲۴ ساعت گذشته ۸۲ بیمار کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموعه واکسن‌های تزریق شده در کشور از ۱۰۵ میلیون دُز گذشت.

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و ۳۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۶۴۵ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۱۹۲ نفر رسیده است.

در شبانه روز گذشته، ۸۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۷۱۱ نفر رسید.

تاکنون پنج میلیون و ۸۷۳ هزار و ۴۴۱ نفر از بیماران کرونایی، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سه هزار و ۳۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۸ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۵۷۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین تا کنون ۵۷ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۷۴ نفر دُز اول، ۴۶ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۱۶۲ نفر دُز دوم و ۹۹۵ هزار و ۹۷۲ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۵ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۲۰۸ دُز رسیده است.

در شبانه روز گذشته ۲۷۵ هزار و ۸۳۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

اکنون ۲۲ شهر کشور در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد و ۲۱۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت قرمز نیست.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید