رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا در اصفهان کمتر از ۵۰ درصد است

سید مهدی میرجهانیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی شامل میانگین موارد مختلف مانند استفاده از ماسک، مراقبت شخصی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

وی با بیان اینکه در استفاده از ماسک در فضاهای عمومی در برخی اماکن هنوز مشکلاتی وجود دارد، اظهار داشت: محدودیت های مربوط به کرونا و مشاغل بصورت هوشمند اعمال می‌شود اما در زمان حاضر شرایط شکننده است و با توجه به نگرانی هایی که بابت سویه جدید ویروس کرونا وجود دارد، زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری ایمن هنوز جزو الزامات است.

میرجهانیان درباره تجمع هایی که جمعه گذشته پنجم آذر در برخی از مراکز خرید بزرگ بدلیل حراجی ایجاد شده بود، تصریح کرد: این موضوع، تخلف است و درحالیکه شیوه نامه هایی مانند جلوگیری از ورود افرادی که واکسن کرونا نزدند پیش بینی شده است اما هنوز در بسیاری از موارد رعایت نمی شود.

وی درباره بازگشایی برخی از مدارس از اول آبان و چگونگی نظارت بر رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در آنها توضیح داد: این کار توسط کارشناسان بهداشت محیط و آموزش و پرورش انجام می شود و در اوائل کار حدود ۵۰ مدرسه در استان بدلیل رعایت نکردن کامل شیوه‌نامه های بهداشتی، اخطار کتبی دریافت کردند یا پلمب شدند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در مدارس استان اصفهان بسیار بهتر شده است، اضافه کرد: لازم است مدارس در زمینه استفاده کامل از ماسک و تهویه مناسب در کلاس ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

میرجهانیان با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس با توجه به اخذ تاییدیه های بهداشت انجام شده است، ادامه داد: مواردی مانند پدالی کردن شیر دستشویی ها و تهویه هوای کلاس نیاز به فضاسازی و تامین بودجه مورد نیاز دارد که لازم است این موضوع هرچه زودتر تکمیل شود.

وی با بیان اینکه هنوز تعدادی از دانش آموزان در مقطع متوسطه اول و دوم واکسن کرونا را دریافت نکردند، گفت: اگر این دسته از دانش آموزان حضوری به مدرسه بیایند به نوعی حق افرادی که واکسن زده اند، ضایع می شود که اعتراض هایی نیز در این زمینه وجود دارد.

میرجهانیان با اشاره به اینکه در دراز مدت چاره ای جز این نیست که مدارس حضوری شوند و امسال نیز امتحانات پایان نیمسال تحصیلی حضوری برگزار خواهد شد، تاکید کرد: حرکت به این سمت باید عاقلانه و منطقی باشد.

وی درباره نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کلاس های درس حضوری دانشگاه ها، گفت: اگر مورد شکایتی در این زمینه وجود داشته باشد پیگیری خواهد شد که چند مورد در این زمینه داشتیم.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمان حاضر حدود ۵۰۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۱۵ نفر آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

میزان پوشش واکسیناسیون کرونا در استان در نوبت اول به بالای ۸۰ درصد و در نوبت دوم به ۶۶ درصد رسیده است.

در زمان حاضر شهرستان های برخوار، بویین میاندشت، تیران و کرون، دهاقان و خور و بیابانک در وضعیت آبی ( کم خطر ) و سایر شهرستان های استان در وضعیت زرد (خطر متوسط) کرونا قرار دارند.

استان اصفهان افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید