کد خبر: 357976
۰
۰
نسخه چاپی

آمادگی شهرداری قم برای همکاری با اجرای طرح جهش مسکن

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: شهرداری همان‌گونه که در طرح مسکن مهر و طرح اقدام ملی حامی تسریع در ساخت بود، در طرح جهش مسکن نیز آماده هرگونه همکاری است.

آمادگی شهرداری قم برای همکاری با اجرای طرح جهش مسکن

به گزارش قم پرس:مسعود میلانی با اشاره به تصویب الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان برای اجرای طرح جهش تولید مسکن در قم اظهار داشت: پیش‌ازاین در ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن، بخشی از متقاضیان استان قم به شهر امیرکبیر استان مرکزی ارجاع داده‌شده بودند که با ورود جدی استان و مخالفت با آن، اقداماتی برای رفع این مشکل در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سایت ۵۶۰ هکتاری همجوار سایت مسکن مهر برای اجرای طرح‌های ملی و جهش مسکن توسط استان به شورای عالی شهرسازی معرفی شد، ابراز کرد: برخی در داخل استان به علت مشکلات فنی، مسیر مسیل‌ها، ریل راه‌آهن و… و در شورای عالی شهرسازی نیز به علت عدم شناخت نسبت به وضعیت زمین در شهر قم با این الحاق مخالف بودند.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم، سهمیه استان در طرح جهش مسکن را ۶۳ هزار واحد مسکونی دانست و افزود: با دفاعیات مسئولان استانی و شهری، موضوع الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری به‌منظور ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی مورد تصویب شورای عالی شهرسازی قرار گرفت.

وی یکی از بهترین سایت‌های اجرای طرح‌های مسکن را مربوط به شهرک دانشگاهی ذکر کرد که در گذشته واگذارشده بود و ادامه داد: مطالعات ابتدایی سایت همجوار بیمارستان خاتم به علت در دسترس بودن تأسیسات توسط مشاور انجام و مدیران استان تمام توان خود را برای معرفی این سایت به کمیته فنی شورای عالی شهرسازی به کار گرفتند.

میلانی با تأکید بر اینکه برای شهرداری بهتر بود باتوجه به وجود همه امکانات در محدوده شهری، طرح‌های مسکن نیز در محدوده‌های شهری انجام شود، اذعان کرد: شهرداری آماده هرگونه همکاری برای توسعه طرح‌های مسکن در شهر است.

وی با اشاره به آمادگی شهرداری برای کمک به اجرای طرح جهش مسکن در شهر قم، اضافه کرد: شهرداری همان‌گونه که در طرح مسکن مهر و طرح اقدام ملی حامی تسریع در ساخت بود، در طرح جهش مسکن نیز آماده هرگونه همکاری است.**

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید