کد خبر: 357989
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

سریال اپیدمی با موضوع کرونا در راه آنتن شبکه سه/ تومان در آی‌فیلم

به گزارش روز سه‌شنبه گروه فرهنگی ایرنا، سریال اپیدمی به کارگردانی امیرسجادحسینی و تهیه‌کنندگی سعید کمانی در خانه تولیدات جوان صداوسیما تولید شده است و ۳ فصل دارد.
اپیدمی قصد دارد بحران کرونا و تلاش شبانه روزی کادر درمان و نیروهای جهادی برای مقابله با این بیماری را به تصویر بکشد. مهدی فخیم زاده و فریبا متخصص از بازیگران اصلی سریال هستند.

مهدی فخیم‌زاده، محسن قصابیان، فریبا متخصص، اصغر نقی‌زاده، کوروش سلیمانی، نیلوفر رجایی، مهدی فریضه، آرام احمری‌نیا، آتش تقی‌پور، مرحوم سیامک اطلسی، مسعود میرطاهری، روزبه اختری، نسترن ابراهیم‌زاده، امیر آزاد، ابراهیم شجاعی، ساخو آدام، محمدرضا هلال زاده، نسیم فارسی، آمال ساقندیان، پریا ابراهیمی، علی غلامی و مائده هراتی از جمله بازیگران اپیدمی هستند.

سایر عوامل این سریال عبارتند از سرپرست نویسندگان: امیرسجاد حسینی، نویسندگان: مهدی فناییان و امیر عبدی، تدوین: حسن صدخسروی و امیرحسین سلیمانی: مدیر فیلمبرداری: فرهاد محمودی، مدیرصدابرداری: احمد اردلان، طراح صحنه: جعفرمحمدشاهی، مدیر تولید: عباس دقاقی، طراح گریم: ثمر برازنده، طراح لباس: نیاز حمیدی، موسیقی: رضا خسروی، منشی صحنه: آزاده جهانبخش و ملینا رضایی، صحنه و ویژوال: محسن صد خسروی، مدیر برنامه‌ریزی: مجتبی خادم‌زاده، مدیر تدارکات: شهرام شفیعی، جانشین تهیه: حامد مختاری، عکاس: امیرخدامی و با مشارکت فرماندهی بهداری نیروی دریایی سپاه.

همه چیز درباره سویه جدید کرونا در چرخ

پنجاه‌ودومین قسمت فصل هشتم چرخ به بررسی ویژگی‌های سویه‌ی جدید ویروس کرونا اختصاص دارد. این برنامه ساعت ۱۹ امروز، سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود.

در بخش‌ تازه‌ها علی خورشیدی، روزنامه‌نگار فناوری، از تازه‌ترین‌ خبرهای دنیاهای هوافضا و رباتیک خواهد گفت و صدرا مخملی، روزنامه‌نگار دیجیتال، از بهترین آنتی‌ویروس‌ها.
در بخش دیگری از چرخ، محمدرضا مقدسیان با سیدعلیرضا ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره‌ی سویه‌ی جدید کرونا گفت‌وگو می‌کند. در روزهای گذشته سازمان بهداشت جهانی سویه‌ی جدیدی از ویروس عامل کووید-۱۹ را با نام Omicron در فهرست انواع نگران‌کننده قرار داد. بعد از سویه‌های آلفا، بتا، گاما و دلتا، حالا امیکرون پنجمین نوعی است که در لیست انواع نگران‌کننده قرار می‌گیرد. تا به حال در ۱۵ کشور به صورت تائیدشده و در چهار کشور به صورت محتمل ابتلا به کووید-۱۹ از واریانت اُمیکرون گزارش شده است. گزارش‌های اولیه در آفریقای جنوبی در جوانان حاکی از آن است که بیماری خفیف است ولی چند هفته طول خواهد کشید که شدت علائم به طور کامل مشخص شود. بررسی کارآیی واکسن‌ها بر اُمیکرون باید در اولویت قرار گیرد و تا چند هفته مشخص می‌شود.

در بخش دیگری از این قسمت چرخ گفت‌وگوی حافظ آهی با با قدسی محمدی، سرپرست آزمایشگاه تحقیقات دارویی دانشگاه الزهرا(س) روی آنتن خواهد رفت.

فصل هشتم مجله‌ی تصویری چرخ مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

چرخ چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری چرخ محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی چرخ را بر عهده دارند.

نمایش تومان در سینما آی فیلم

برنامه سینما آی‌فیلم این هفته به سراغ معرفی فیلم سینمایی تومان و گپ‌وگفت با عوامل آن می‌رود.

سینما آی‌فیلم به تهیه‌کنندگی عطا جاوید، فردا چهارشنبه۱۰آذر، به فیلم سینمایی تومان می‌پردازد.

این فیلم سینمایی محصول سال ۱۳۹۷ به کارگردانی مرتضی فرشباف و تهیه کنندگی سعید سعدی است.

میرسعید موسویان،مجتبی پیرزاده، پردیس احمدیه، ایمان صیاد برهان، حامد نجابت و سجاد بابایی بازیگران این فیلم هستند.

خلاصه داستان آن نیز به این قرار است: این فیلم دربارهٔ یک سال از زندگی فردی است که از راه قمار اسب و فوتبال تلاش می‌کند یک شبه طبقه اجتماعی خود را تغییر دهد.

حسام فروتن، مجری سینما آی‌فیلم در این برنامه با کارگردان، مرتضی فرشباف ومیر سعید مولویان و ایمان صیاد برهانی بازیگران این فیلم گپ‌وگفت می‌کند.

سینما آی‌فیلم فردا شب ساعت ۲۳:۳۰ روی آنتن می‌رود. بازپخش آن را می‌توانید در ساعت‌های ۰۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ روز پنجشنبه تماشا کنید.

پخش مستند مجتهد ایلامی از شبکه پنج

مستند مجتهد ایلامی به تهیه کنندگی و کارگردانی قدرت باقری امشب چهارشنبه ۱۰ آذرماه ساعت ۴۰ دقیقه بامداد از شبکه پنج سیما پخش می شود.

این مستند تامینی شرح زندگی آیت الله عبدالرحمان حیدری است که به مدت ۴۰ دقیقه تقدیم نگاه مخاطبان می شود.

بنا بر این گزارش، آیت الله عبدالرحمان حیدری ایلامی از مجتهدان معاصر ایلام و عضو مجلس خبرگان رهبری از ایلام بود که در سازماندهی مقاومت مردم در برابر تجاوز عراق به خاک ایران نقش و حضور فعال داشت و اولین ستاد جذب و هدایت کمکهای مردمی را راه‌اندازی کرد.

این شخصیت مبارز نخستین مجتهدی بود که در ساعات آغازین جنگ با حضور در منطقه مرزی مهران، فرمان تشکیل خط پدافند را صادر و با فراخوانی مردم، بسیج مردمی را پایه‌گذاری کرد. وی همواره به همراه مردم به جبهه‌ها می‌رفت و در عملیات فتح میمک که با هماهنگی ارتش و نیروهای عشایر ایلام صورت گرفت فرماندهی عملیات را بر عهده داشت.

کتاب معراج شقایق در شرح زندگانی وی و "مردی از تبار معرفت و شجاعت" با نگاهی به زندگی پر از شجاعت و مبارزه آیت الله حیدری ایلامی نیز تا کنون به چاپ رسیده است.

وی در نیمه شب ۱۱ دی ۱۳۶۵ دیده از جهان فرو بست و پیکرش با تشییع مردم ایلام در جوار حرم فاطمه معصومه به خاک سپرده شد.

مستند زندگی حرفه ای فاطمه کاتب از رادیو فرهنگ

مستند فرهنگ امروز سه شنبه ۹ آذر به زندگی استاد فاطمه کاتب معمار و طراح و نویسنده و استاد دانشگاه اختصاص دارد

مستند فرهنگ که به زندگی مشاهیر و فرهیختگان ادب و فرهنگ و بررسی و تحقیق درباره آثار و مرور زندگی بزرگان دارد، در این قسمت به زندگی حرفه ای دکتر فاطمه کاتب پژوهشگر عرصه معماری و طراحی داخلی از چهره‌های برجسته و مفاخر معماری ایران، اولین معمار بانوی ایرانی است که به سمت ریاست دانشگاهی نایل آمده‌اند می پردازد.

وی با تأسیس و پایه‌ گذاری رشته پژوهش هنر و صنایع دستی در ایران، رشته هنر و معماری در دانشگاه آزاد اسلامی و رشته‌های هنر در دانشگاه پیام نور، یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های آکادمیک معماری ایران شناخته می‌شوند.

کاتب دارای سوابق علمی بسیاری از جمله دکترای معماری از دانشگاه UCE انگلستان، بنیانگذار و اولین مدیر گروه رشته صنایع دستی در دانشگاه الزهرا، بنیانگذار و اولین مسؤول دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی ، همکاری و شرکت در ایجاد رشته معماری در کالج هنر آتن یونان ، همکاری و شرکت در ایجاد رشته معماری در پروژه مشترک مالزی و انگلستان و عضو هیأت داوران معماران دانشگاه لندن انگلستان و ... است

برنامه‌ مستند فرهنگ امشب ساعت ۲۰:۰۰ به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

سفر به قزوین با برنامه ایران شبکه هیسپان تی‌وی

برنامه ایران این هفته به سراغ شهر تاریخی قزوین رفته و صنعت شیشه و تفریحات این شهر را به مخاطبان خود معرفی می‌کند.

مجموعه مستند ایران در قسمت های قبل به بخش کوچکی از شهر قزوین پرداخت و در این قسمت مکان های تاریخی و جاذبه های گردشگری دیگر این شهر را به مخاطبین شبکه هیسپان تی‌وی معرفی می کند.

در بخش دیگری از این برنامه با یک فرد نخبه جوان ایرانی که بیشتر عمر خود را وقف حشره شناسی و کشف گونه های جدید حشرات کرده است، مصاحبه می شود.

همچنین این برنامه به ورزش موتور سواری که از ورزش های پرطرفدار در میان جوانان ایرانی است، می پردازد و در ادامه با یکی از شاخه های هنری شیشه که هنرمندان ایرانی در آن مهارت بالایی دارند پرداخته می شود.

مجموعه برنامه ایران به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی چهارشنبه ۱۰ آذرماه ساعت ۰۴:۳۰ از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود و بازپخش آن همان روز در ساعت های ۰۹:۳۰، ۱۳:۰۰ و ۱۸:۳۰ برای اسپانیایی زبان های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

آیت‌الله محمد یزدی به روایت یک مستند رادیویی

رادیو معارف چهارشنبه دهم آذر در مستند رادیویی پنجره فعالیت های علمی، فرهنگی و سیاسی آیت‌الله محمد یزدی را تبیین می کند.

همزمان با اولین سالگرد ارتحال آیت الله محمد یزدی،‌ مستند رادیویی پنجره به شرح زندگی این عالم وارسته اختصاص دارد. این برنامه به بررسی ابعاد زندگی آیت‌الله محمد یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان می‌پردازد و سیره علمی و عملی آن عالم مجاهد را بازگو می‌کند.

آیت الله محمد یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان، فقیه مجاهدی که از همان ابتدای نهضت اسلامی و در تمام فراز و فرودهای بعدی آن، یار خستگی ناپذیر امامین امت بود، شخصیت جامعی در همه ابعاد اخلاقی، علمی، فقهی و سیاسی از خود بروز داد که منشأ آثار و خدمات فراوانی برای نظام جمهوری اسلامی‌ شد و سرانجام این مجاهد و فقیه بزرگ در تاریخ ۱۹ آذر ماه سال ۱۳۹۹ جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

مستند رادیویی پنجره به تهیه کنندگی سیدمحمدمهدی رکنی، چهارشنبه ۱۰ آذر ساعت ۸:۴۰ از رادیو معارف پخش می‌شود.

پرونده بحران جمعیت روی میز «به وقت ایران»
رئیس کمیته پایش سیاست‌های جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بحران جمعیت را در «به وقت ایران» به چالش می‌کشند.

روز سه‌شنبه ۹ آذر ماه، برنامه «به وقت ایران» به تهیه‌کنندگی سیداحسان میرمحمدعلی میزبان محمدجواد محمودی رئیس کمیته پایش سیاست‌های جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و سید احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی است.

این قسمت از برنامه، به موضوع «بحران جمعیت؛ جدی‌تر از همیشه» می‌پردازد.

«به وقت ایران» برنامه‌ای است که در هر قسمت به موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌پردازد.

این برنامه، روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه ساعت ۲۱:۴۵ به تهیه‌کنندگی سیداحسان میرمحمدعلی و اجرای ناصردادخواه از شبکه‌ آموزش به صورت زنده روی آنتن می‌رود.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس