کد خبر: 357997
۰
۰
نسخه چاپی

آماده همکاری در نشر کتب مرجع دینی مراکز دینی هستیم

به گزارش قم پرس مجید جان در دیدار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه عناصر تکفیری تصویری نادرست از اسلام در برابر دنیا ارائه کرده‌اند، خواستار همکاری جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در مبارزه با اسلام هراسی شد.

مجید جان، نماینده دینی سفارت ترکیه در تهران به منظور گسترش روابط فرهنگی و دینی ترکیه و جمهوری اسلامی ایران با حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور در سخنان آغازین خود، به روابط نزدیک و همکاری ثمربخش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان امور دیانت ترکیه در زمینه‌های مختلف فرهنگی و دینی اشاره کرد و افزود: همکاری‌های دو سازمان در عرصه بین‌المللی دارای اهمیت ویژه‌ای است و ما باید برای تعمیق این روابط تلاش کنیم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: سازمان امور دیانت ترکیه نقش مهمی در معرفی و ترویج معارف اسلامی و ارتقای سطح معنوی ترکیه و کشورهای حوزه بالکان و همچنین، استعدادیابی پژوهشگران و مبلغین در ترکیه و دیگر کشورها منطبق بر نیازهای فکری، اجتماعی و فرهنگی منطقه و جهان اسلام دارد و ما بر این تأثیرگذاری واقف هستیم.

تاکید بر تبادل امور فرهنگی، آموزشی و گفت‌وگوی نخبگان دو کشور

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان امور دیانت ترکیه، بر لزوم اجرای مفاد این تفاهم‌نامه در زمینه تبادل امور فرهنگی، آموزشی و دینی و گفت‌وگوی نخبگان دو کشور تأکید کرد.

وی ارتباطات و اشتراکات تاریخی، فرهنگی، زبانی و دینی را از ظرفیت‌های مهم برای همکاری‌های ایران و ترکیه دانست و گفت: همکاری‌های فرهنگی ایران و ترکیه از سالیان گذشته زیاد بوده و اراده دو کشور بر این است که این میزان ارتباطات را تا امروز حفظ کنند.

تولید علم در زمینه دینی در جمهوری اسلامی ایران رو به افزایش است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ظرفیت تولید علم در زمینه دینی در جمهوری اسلامی ایران اشاره و آمادگی این سازمان برای همکاری‌های همه جانبه به خصوص ترجمه و نشر کتب مرجع دینی و تأمین منابع علمی مراکز علمی و دانشگاهی ترکیه اعلام کرد.

وی بر اهمیت توسعه روابط دینی دو کشور در امر وحدت مسلمین و تأثیرگذاری آن در جهان اسلام تأکید و اظهار امیدواری کرد صدای واحدی از اسلام رحمانی در جهان بشنویم.

گسترش هر چه بیشتر مناسبات ترکیه و ایران

مجید جان، نماینده دینی سفارت ترکیه در تهران با بیان سخنانی در این دیدار، ضمن آرزوی توفیق برای حجت‌الاسلام ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ایفای مسئولیت‌های خود، ابراز امیدواری کرد که در پرتو هدایت و مدیریت وی، روابط دو کشور هرچه بیشتر تقویت شود.

وی عنوان کرد: تداوم همکاری و تقویت روابط فرهنگی و دینی سازمان امور دیانت ترکیه با جمهوری اسلامی ایران در جهت توسعه و گسترش هر چه بیشتر مناسبات است.

نماینده دینی سفارت ترکیه در تهران با بیان اینکه اسلام دین رحمت و صلح است، گفت: عناصر تکفیری تصویری نادرست از اسلام در برابر دنیا به خصوص در اروپا ارائه کرده‌اند و قدرت‌های استعماری تلاش کرده‌اند که از طریق این عناصر، تصویری از اسلام ارائه دهند که دنیا با دیدن آن دچار رعب و وحشت شود.

مجید جان بر ضرورت همکاری ایران و ترکیه در مبارزه با اسلام هراسی و معرفی چهره واقعی اسلام به جهانیان تأکید کرد.

در ادامه، ابوالحسن خلج منفرد، سرپرست معاونت توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیشنهاد برگزاری همایش‌های فرهنگی و دینی، تولید آثار مشترک سینمایی، تعامل و گفت‎وگوی اندیشمندان دینی و ساخت برنامه‌های تلویزیونی با مضمون دینی برای معرفی دین مبین اسلام را داد و گفت: امیدواریم در آینده شاهد تحول قابل توجهی در راستای اجرایی شدن تفاهمات فی مابین باشیم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید