کد خبر: 358036
۰
۰
نسخه چاپی

آینده‌نگری رویکرد ملی فهما در جریان فعالیت‌های مسجدی است

به گزارش قم پرس، جلسه هماهنگی کارگروه محتوایی و اجرایی سومین رویداد ملی فهما صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام «حبیب‌رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، معاونان ستاد، مدیران و کارشناسان تخصصی رواق‌های دوازده‌گانه در محل سالن اجتماعات ساختمان شهید سلیمانی ستاد فهما برگزار شد.

حجت‌الاسلام ارزانی در این نشست طی سخنانی با بیان اینکه مسجد ملاک همه اقدامات ما محسوب می‌شود چراکه به عنوان کانونِ فرهنگی هنری مساجد فعالیت می‌کنیم، اظهار کرد: یکی از مهمترین رویکردها در حوزه فعالیت مسجدی ابتکار، ابداع و خلاقیت است.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم در حوزه فعالیت مسجدی گروه سنی کودک و نوجوان را جذب کنیم نه تنها باید همراه که حتی باید جلوتر از زمانه باشیم. اگر کسی عالم به زمانه خود نباشد نمی‌تواند حرکتی رو به جلو داشته باشد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به برخی اهداف شکل‌گیری رویداد ملی فهما افزود: ما به دنبال ارائه بستری بودیم تا فعالیت‌های کانون‌ها ثبت شده و ماندگار شوند؛ تلاش ما این است که ایده‌های کانون‌ها را بر اساس اقتضا و اعتبارات حمایت کنیم.

حجت الاسلام ارزانی با تاکید بر ایجاد کسب و کار فرهنگی و ارائه آموزش‌های مرتبط به بچه‌های مسجد تصریح کرد: با توجه به این مساله مهارت‌افزایی را مورد توجه قرار داده ایم؛ در این راستا آینده‌پژوهی و آینده‌نگری را در جریان فعالیت‌های مسجد ملاک قرار دادیم.

وی با بیان اینکه فهما به مثابه طفل سه ساله‌ای است که باید درعرصه‌های مختلف تقویت شود، افزود: با این هدف سال آینده فهما نگاه به رواق‌ها و بخش‌های مختلف این رویداد قالب تخصصی و حرفه‌ای خواهد داشت.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: فهما چتری برای فعالیت‌های ستاد در حوزه‌های مختلف فعالیتی است و از آنجایی که ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد برای دولت یک ظرفیت عظیم بوده و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به فعالیت‌های کانون‌ها توجه دارد در نتیجه باید بیش از پیش پویایی را در عرصه فعالیتی خود توسعه دهیم تا از این رهگذر خدمتگزار بچه‌های مسجد باشیم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید