کد خبر: 358078
۰
۰
نسخه چاپی

لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای بازآفرینی شهری

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر گفت: یکی از بسترهای احیای این بافت‌ها در شهرها، استفاده از توان مردم ساکن در آنجا بوده که با فرهنگ‌سازی جامعه علمی کشور می‌توان مردم را به مسائل و مشکلات محلات، در امر بازآفرینی شهری و احیا بافت تاریخی آگاه کرد.

لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای بازآفرینی شهری

به گزارش قم پرس:واحد خبر سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر،‌ علیرضا خاکی در حاشیه بازدید اعضای بنیاد قم پژوهی و جمعی از علاقه‌مندان حوزه بافت پروژه‌های سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر(بهسازی محلات گذر قلعه، چهارمردان، پنجعلی، شاه حمزه)، با تأکید بر لزوم مشارکت مردمی و بهره‌گیری از ظرفیت علمی دانشگاه و بنیادهای مرتبط با حوزه قم در راستای احیا و حفاظت از بافت‌های تاریخی اظهار داشت: یکی از بسترهای احیای این بافت‌ها در شهرها، استفاده از توان مردم ساکن در آنجا بوده که با فرهنگ‌سازی جامعه علمی کشور می‌توان مردم را به مسائل و مشکلات محلات، در امر بازآفرینی شهری و احیا بافت تاریخی آگاه کرد.

به گفته وی، هدف از اقدامات صورت گرفته در محورهای تاریخی و فرهنگی شهر قم، تلاش به‌منظور جذب گردشگر و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و به‌عبارت‌دیگر برندسازی به‌عنوان یک محرک اصلی احیا و بازآفرینی شهری است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر با بیان اینکه ظرفیت خوبی در قالب گردشگر مذهبی یا همان زائر در شهر قم وجود دارد،‌ ابراز کرد: متأسفانه نسبت به این موضوع در سنوات گذشته غفلت‌هایی صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه با بررسی الگوهایی مانند مشهد مقدس و به‌ویژه شهرهای مقدس کربلا و نجف و البته رفع مشکلات آن و تهیه مدل بومی زائرپذیری برای قم تصریح کرد: با این اقدام ضمن افزایش رضایت زائران از حیث اقتصادی، قم و شهروندان آن نیز منتفع می‌شوند و درنهایت انگیزه و محرک توسعه درون‌زا در این محلات ایجاد خواهد گردید.***

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید